A turisztikai szakemberek az egységes Balaton márka megjelenésétől további forgalomnövekedést várnak. Olyan új termékeket kell létrehozni, amelyek egész évben vonzóvá teszi Közép-Európa legnagyobb tavát.
A Balaton Közép-Európa legnagyobb tava, amelynek vonzereje egyfelől a változatos természeti környezetében rejlik, a vize sekély, így hamar felmelegszik, és a kisgyerekesek számára is biztonságos fürdőzési lehetőséget jelent, illetve kiváló infrastruktúrával rendelkezik, így nem meglepő, hogy a szezon minden évben egy kicsit hamarabb kezdődik.
Ezt az időbeli változást használja ki minden évben a 2014-ben létrehozott Balatoni Kör, amelynek tagjai a minőségi borászat és gasztronómia képviselői, és egész évben várják vendégeiket. A társaság létrehozásával egy tó körüli értékvédelemre épülő egyesületet kívántak alakítani. Céljuk, hogy helyi alapanyagokkal és helyi szolgáltatásokra építkezve teremtsenek egy olyan körforgást, amely a régiót minden évszakban vonzóvá és élhetővé teszi – írja bemutatkozásukban a Balatoni Kör elnöke, Laposa Bence.
Az elmúlt öt évben azt tapasztalták, hogy az egész éves Balaton koncepciója nem hiú ábránd, hanem egy nagyon is működő ötlet és koncepció, amely egyre több – magára és szabadidős programjára igényes látogatót vonz a tó köré. GasztroPiknik-sorozatuk is évek óta sikeresen működik, ősztől tavaszig hatállomásos sorozat keretében ismerkedhetnek meg a környék gasztronómiájával és nevezetességeivel az érdeklődök.
Még vonzóbbá tennék a külföldiek számára
Laposa Bence úgy véli, az egyre erősödő igényhez igazodva évről évre növekszik az egész évben minőségi szolgáltatást nyújtó szállodák és vendéglők száma, hiszen ma már elvárt, hogy a legalapvetőbb szolgáltatásokhoz a vendégek mindig hozzájussanak. Ez annál is inkább fontos, mert a terület nemzetközi szempontból is kiemelkedő minőségi szőlőt termő borvidék, a szabadidő-turizmus frekventált régiója, amely számos szabadtéri program helyszínét biztosítja. Emellett természetesen a horgászat, a gyógyturizmus és a különféle vízi sportok helyszíne.
A Balatoni Kör elnöke azt mondja, tevékenységükkel ők is szívesen hozzájárulnak a Balaton márka fejlesztéséhez és széles körű megismertetéséhez, mert úgy látják, a tervezetben számos olyan elem állt össze, amely a Balaton környékén nemcsak két hónapra kínál alternatívát, hanem sokkal hosszabb időre.