Hasznos kiadványokkal segítik a Veszprém megyei fogyasztókat (veol.hu)

Bemutatták a Panasza van? Segítünk! című fogyasztóvédelmi kiadványsorozat hetedik és nyolcadik füzetét a Veszprém Megyei Kormányhivatal valamint a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal munkatársai. A kiadványok közül az egyik segít megismerni a tartozás miatti ki- és visszakapcsolás alapvető szabályait, valamint információt nyújt a lehetőségekről. A nyolcas számú pedig azok számára foglalja össze a legfontosabb, közművekkel kapcsolatos tudnivalókat, akik társasházakban, lakásszövetkezeti lakásokban élnek.

Hivataluk feladat- és hatáskörébe is számos fogyasztóvédelmi kérdés kezelése tartozik, melyekkel kiemelten foglalkoznak, mert fontosnak tartják azt, hogy az emberek tisztában legyenek az őket megillető jogokkal, valamint az esetleges kötelezettségekkel is – idézi a veol.hu  Vajda Viktóriát a Veszprém Megyei Kormányhivatal főigazgatóját. A szakember reményei szerint a most bemutatott tájékoztató füzetek 7. és 8. számai elérhetőek lesznek a kormány- ablakokban és a fogyasztóvédelmi ügyfélszolgálaton is.

Minden évben fontos számukra a kiadványsorozat és az ezt népszerűsítő országjárás azért, hogy tudatosabbak legyenek a fogyasztók. – erről már Scherer Zsolt, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal szóvivője beszélt. Elmondta: ha ma megnézzük Európában a földgáz- és villamosenergia-árakat, akkor kiderül, hogy Magyarországon a legolcsóbbak a gázárak, míg villamos energiában a legolcsóbb háromban vagyunk. Beszélt arról is, hogy 2013 és 2018 között a kikapcsolások száma „lefeleződött”, ám a fizetési fegyelemmel továbbra is gondok vannak. Hangsúlyozta, hogy a fizetési fegyelem a legfontosabb, az, hogy „befizessük a hónapban a díjat”. Általánosságban megjegyezte: érdemes folytatni anyáink, nagyanyáink hagyományát, fűzzük le a befizetett csekket, és legyünk folyamatos kapcsolatban a szolgáltatókkal – tudósít a veol.hu.