Négy diadal begyűjtésével történelmet írt a balatoni vitorlázó egység (veol.hu)

 

A Raffica Sailing Team fennállása legjobb évét tudhatja maga mögött. A 2019-es esztendő azonban nemcsak azért marad emlékezetes, mert valamennyi nagy európai tókerülő viadalon nyerni tudott kategóriájában a csapat. Sokkal inkább azért, mert a sikerek mögött embert próbáló kalandok, életveszélyes viharok, megoldhatatlannak tűnő, de végül mégis megoldott kihívások állnak.

(Fotó: Raffica Sailing Team / Török Brigi)

Azt is mondhatnám, megcsináltuk ebben az évben a vitorlás Grand Slamet, hiszen kategóriánkban megnyertük a Genfi-tavon megrendezett Bol d’Ort, a németországi Boden-tavi Rund Umot, aztán a Kékszalagot, majd Olaszországban a Garda-tavon a Centomigliát is – kezdte évértékelőjét a veol.hu-nak Király Zsolt kormányos, aki azt is elárulta, miért tart ki még mindig egytestű hajója, az 1992-es évjáratú, vagyis 27 esztendős Raffica mellett. Rendkívül drágának találja a többtestű, katamarán hajókat. Ráadásul ez az iparág nagyon gyorsan fejlődik, ami ma még új és korszerű, az holnapra már réginek számít. Ha lecserélném a Rafficát, akkor valami egészen mást választanék, és nem katamaránt – fogalmazott a vitorlázó.

Az idényt a Genfi-tavon kezdte a csapat, ahol borzasztó időjárási körülmények között zajlott a tókerülés. Hatalmas vihar csapott le a résztvevőkre, a másfél órás égiháború alatt orkánerejű szél fújt, szakadt az eső, a magyar hajó legénysége joggal érezte magát életveszélyben. Ráadásul hatan kint ültek a létrán, ők a közel másfél órás égszakadás alatt nem hagyhatták el a helyüket, ki kellett tartaniuk.

Nagyon hideg volt a víz, hatan ültek a létrán, nekik nem volt lehetőségük visszamászni a fedélzetre. Folyamatosan a nyakukba kapták a hullámokat, és miközben igyekeztünk átvészelni a vihart, az ellenkező irányba sodródtunk. Nyolcan is megelőztek bennünket – emlékezett vissza Király Zsolt. Végre elállt a szél, s bevallom, elég nehéz volt a fiúkat rábeszélni arra, hogy újra húzzák fel a vitorlákat – tette hozzá.  Végül sikerült a riválisokat visszaelőzni, annyira, hogy elsőként értek célba, a második helyezettet 1 óra 17 perccel utasították maguk mögé.

Egy hét múlva a Boden-seen a Raffica izgalmas, ki-ki meccsbe bonyolódott az egyik nagy esélyessel, a White Ladyvel. A kormányos szerint végül annak köszönhették győzelmüket, hogy a tó tetején úszó fauszadékokat ők megkerülték, míg a rivális ráúszott egy nagyobb darabra, és az annyira belassította, hogy már nem volt lehetősége befogni a magyarokat.

A Kékszalag eleinte nem úgy alakult, ahogy szerették volna, de a Keszthelyi-öböl után teljesen lelassult a mezőny. A versenyt a folyamatos szélkeresés jellemezte, s a hínáros víz is nagyon megnehezítette a dolgunkat – fogalmazott. A Tihanyi-csőnél beállt a teljes szélcsend, több katamarán is lestoppolt, nekik pedig szerencséjük volt. Elkaptunk egy kisebb széllökést, és nagy favoritokat megelőzve végül az abszolút ötödik helyen zártunk, és kategóriánkban a dobogó tetejére állhattunk fel – összegzett a korábbi magyar bajnok szörfös, barcelonai olimpiai kerettag.

Király Zsolt szerint a Garda-tavi tókerülés nem hozott váratlan izgalmat, fordulatot, a vártnál sokkal kevesebb hajó indult el, a riválisok is elmaradtak, amit kifejezetten sajnálnak, így győzelmükhöz kétség sem férhetett.

A csapatnak az évet egy máltai Rolex Kupa futammal sikerült megkoronáznunk egy bérelt 13 tonnás hajóval, a Pendragonnal.

A Raffica és Király Zsolt sikereit a Magyar Vitorlás Szövetség különdíjjal jutalmazta a közelmúltban – olvasható a veol.hu összefoglalójában.