Már több helyen állnak az oszlopok és feszül a drót a Balaton északi partján (iho.hu)

Ütemterv szerint haladnak a 29-es vasútvonal villamosítási munkái. A Székesfehérvár–Tapolca vonal Szabadbattyán és Balatonfüred közötti szakaszán tavaly ősz óta zajló villamosítási munkálatokat jelen pillanatban nem befolyásolja a koronavírus okozta járványhelyzet: a kivitelezés az ütemtervnek megfelelően halad – adta hírül az Indóház Online.

A balatonakarattyai nyíltvonali szakaszon fekvő csittényhegyi alagút átépítési munkálatai április végére fejeződtek be. Annak érdekében, hogy az 1909-ben átadott, 96 méter hosszú műtárgyban a villamos felsővezeték az érvényben lévő előírásoknak megfelelően kiépülhessen, a vasúti pályát 20–40 centiméterrel le kellett süllyeszteni, továbbá korszerű betonlemezes felépítményt építettek ki.

Balatonfűzfő állomáson teljesen megváltozott a vágányok elhelyezkedése: új vágányok épültek, a kihasználatlan sínpárokat pedig elbontották. Az április 30-i ideiglenes forgalomba helyezést követően már akadálymentes peronok várják az utazóközönséget. Az esőbeállók készre szerelése, a peronbútorzat telepítése, a teljes körű tereprendezési és padkaépítési feladatok elvégzése a 2021 tavaszán esedékes műszaki átadásra várható.

A nyíltvonalon már több szakaszon állnak a horganyzott felsővezeték-tartó acéloszlopok, Szabadbattyán és Polgárdi Ipartelepek, Polgárdi és Csajág, valamint Balatonalmádi és Alsóörs között pedig a felsővezeték is a helyére került.

A következő nagyobb építési ütem a nyári főszezoni időszakot követően, várhatóan szeptember végén kezdődik meg. Ebben az időszakban átépül Polgárdi, Balatonkenese és Alsóörs állomás, valamint befejeződik a felsővezeték-rendszer kiépítése is. A beruházás várhatóan 2021 nyarára készülhet el, így a főszezoni időszakban már villamosított pályán közlekedhetnek a szerelvények.

A munkálatok következő szakasza során május 4-én éjszakától június 18-án éjszakáig néhány esti és hajnali, kora reggeli (a Székesfehérvárról 3:40-kor és 23 órakor, továbbá a Balatonfüredről 3:13-kor, 20:45-kor és 21:37-kor induló) vonat helyett pótlóbuszok közlekednek Székesfehérvár és Balatonfüred, illetve Aszófő között. A 29-es vonal villamosítása az éjszakai órákban zajlik, így az átszállás kevesebb vonatot és utast érint. A vágányzári menetrendet ide kattintva, a MÁV honlapján lehet letölteni.

A nettó 23 milliárd forint értékű fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg európai uniós forrásból. A kivitelezést a Vasútvill Kft. és az R-Kord Kft. alkotta ÉB 2018 Konzorcium végzi.