Két keréken a Balaton körül 3. rész – Történelmi emlékek, magasságok, mélységek és szépségek (likebalaton.hu)

Tekerés és suhanás a tó körül – felejthetetlen élmény egy Balaton körüli bicajtúra. A körútra való felkészülés és az első napi szakasz látnivalói után egy rengeteg élménnyel teli nap történetét írja le a likebalaton.hu.

Emelkedők vidéke

Badacsonytomajon töltöttük az első éjszakát, s itt a reggeli ébredéskor borús eget láttunk az ablakon kinézve, ráadásul már az eső is esett. Ám mire összecsomagoltunk, s ismét felkerültek a biciklikre a táskák, elvonultak a sötét felhők. Még egy kicsit időztünk a városban, hiszen elindultunk reggelizni: egy nemrégiben nyílt pékségben kezdtük a napot.

Energiával telve indultunk útnak. Több mint ötven kilométert tekertünk – persze, ez már a nap végi összegzés volt. De azt már induláskor tudtuk, hogy a legtöbb emelkedőt rejtő út áll előttünk.

Ezen a szakaszon több mint 200 méter a szintemelkedés, ami kevésbé edzett bringásoknak lehet kihívás, de nem leküzdhetetlen. Balatonrendes, Balatonszepezd, Balatonakali térsége rejteget az út többi részéhez képest nagyobb emelkedőket. Helyesebben fogalmazva: nagyokat – legalábbis én így éreztem. Aki nem a gyorsaságra hajt, vagy éppen nem annyira edzett, nem árt megpihenni az emelkedők előtt. És utánuk is.

Ám a természet szépsége és az épített környezet sok látnivalóval tarkított látványa, az északi part megannyi jellegzetessége élménydússá teszi ezt a dimbes-dombos részt is. Az út meghódítása előtt ezt is tervezzük be a napi távok megtervezésekor és a reggeli induláskor. Mi általában délelőtt tíz óra körül ültünk fel a kerékpárra, de aki kánikulában tekeri körbe a tavat, indulhat a kora reggeli órákban, hogy a legnagyobb déli hőség valamilyen árnyasabb helyen érje.

Utunk második napján, pénteken tehát Badacsonytomajról Csopak felé indultunk, s ez a szakasz is számtalan különlegességet rejtett. Az első rögtön Badacsonyörsnél: itt ugyanis egy olyan kerékpáros pihenő van, ahol szervizpontot is kiépítettek. Van itt pumpa, s minden olyan szerszám, amire szüksége lehet a bringásnak egy gyors, útközbeni javításhoz.

A teljes cikk, fotókkal itt található.