Vizsgálták a Balatont is: hétpontos akciótervet készít a Magyar Turisztikai Ügynökség (balaton.vehir.hu)

A Magyar Turisztikai Ügynökség tisztában van a koronavírus turizmusra gyakorolt hatásával, valamint hogy a piac szereplői közül többen nehéz helyzetbe kerültek vagy kerülhetnek, néhányan írásban is jelezték ezt. Éppen ezért az Ügynökség folyamatosan egyeztet a megoldási lehetőségekről, jelenleg egy 7 pontos akcióterv készül, melyet a kormánynak nyújtanak be, és amely – reményeik szerint – része lesz majd a gazdaságvédelmi akciótervnek.

A koronavírus európai terjedése napról napra drámaibb helyzetet okoz a kontinens turizmusában. Ezt a trendet Magyarország sem tudta elkerülni. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központon keresztül pontosan látjuk a foglalásokat és azt is, hogy hogyan alakulnak a lemondási arányok – válaszolta a balaton.vehir.hu kérdésére a Magyar Turisztikai Ügynökség.

Kifejtik: a balatoni szállodai foglalásokat vizsgálva azt látják, hogy a lemondási arány az elmúlt 16 nap során fokozatosan emelkedett, jelenleg 19,5%. A legmagasabb a külföldi foglalás visszamondások aránya a tavaszi hónapokra Ausztria (31%) Oroszország (25%), Lengyelország (24%) és Csehország (19) esetében. A szállásdíj-bevételek esetében a balatoni szállodák március hónapban a 2019-es március hónaphoz képest 92%-os, a teljes tavaszi időszakra nézve 65%-os csökkenésre számíthatnak.  A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adataiból az látszik, hogy napról napra nő a visszamondások száma és még nem értük el a csúcspontot – fogalmaznak.

A Magyar Turisztikai Ügynökség 9 nyelven készített tájékoztatót a koronavírusról a turistáknak, amelyet eljuttatnak a hazai turisztikai szolgáltatóknak, szakmai szervezeteknek. A magyar nyelvű szöveg mellett angol, német, francia, olasz, orosz, spanyol, kínai és héber nyelven készült koronavírussal kapcsolatos hivatalos kommunikációban felhívják a külföldi látogatók figyelmét arra, hogy magyarországi látogatásuk során mire fordítsanak kiemelt figyelmet, milyen tünetek esetén és hova kell fordulniuk.

A Nemzetközi tapasztalatok szerint legkevesebb 10 hónap kell ahhoz, hogy az ágazat helyreálljon, a Magyar Turisztikai Ügynökség minden segítséget meg fog adni ehhez. “Ahogy túljutottunk a tetőponton, intenzív kampányokba kezdünk majd.” – írják.

Az Ügynökség 2020-ra tervezett marketingbüdzséje rendelkezésre fog állni, és elsőként egy erőteljes belföldi kampányt indítanak, emellett akciótervet dolgoznak ki a különböző küldőpiac-csoportokra és azokra fognak koncentrálni, ahonnan könnyebben visszacsábíthatók a vendégek, ilyenek a szomszédos országokból érkező turisták.

“Azt akarjuk, hogy Magyarország az elsők között állítsa helyre a turizmusát. Együtt fogunk a startvonalra állni a konkurens Ausztriával és Csehországgal, hiszen mindenhol ugyanaz történik, mindenhol zuhannak a mutatók.” – zárul a balaton.vehir.hu kérdéseire érkezett levél.