Már biztos, hogy 2018-ban rekordot dönt a Budapest–Székesfehérvár vasútvonal: az első tizenegy hónap adatai szerint összesen 8,7 millió alkalommal vásároltak menetjegyet az utasok, ami 18 százalékos bővülést jelent a tavalyi év hasonló időszakához képest. A MÁV-START a szolgáltatások színvonalának emelését ígéri – áll a vasúttársaság hirbalaton.hu-nak küldött közleményében.
A számos – közösségi oldalakon és a sajtóban megjelent – panasz ellenére 2015-ben 7, 2016-ban 7,2, tavaly 8 millióan, idén az első 11 hónapban pedig 8,7 millióan vették igénybe a vasutat a székesfehérvári vonalon.
A MÁV-START a 2018-as nyári menetrendben a korábbihoz képest több járatot indított a Balatonhoz, illetve a tó mellől a főváros felé, így ezen a szakaszon is további forgalomnövekedés tapasztalható.
Az esztergomi vonalon az év végére a négymilliót is megközelítheti az utasszám, miközben a menetrendszerűség is kiemelkedő, mintegy 96 százalékos.
Összehasonlítva 2017 és 2018 hasonló időszakát, kijelenthető, hogy egy év alatt félmillió utassal, azaz 16 százalékkal emelkedett a kötöttpályás közlekedést választók száma a 2-es számú vonalon, így az utasszám év végére eléri a 3,8–3,9 milliót.
Ezen adatokban ráadásul nincsenek benne a jogszabály alapján díjmentesen utazók (65 év felettiek, 6 év alattiak, határon túli magyarok, díjmentesen utazó diákcsoportok), valamint a fővároson belül Budapest-bérletet használók.
Az elmúlt három évben a MÁV-START utasszáma országos viszonylatban mintegy 4 millióval nőtt, a növekedés leginkább a nagy elővárosi forgalmat lebonyolító szakaszokon kiugró.
A MÁV-START a szolgáltatási színvonal emelését ígéri: a legnagyobb forgalmú elővárosi vasútvonalakon (a Budapest–Vác–Szob és a Budapest–Cegléd–Szolnok vonalakon) KISS emeletes motorvonatokat állít forgalomba 2019 végétől. A vasúttársaság a Kelenföld–Százhalombatta és a Budapest–Hatvan vonalszakasz teljes felújítása után azt várja, hogy stabilabb, kiszámíthatóbb lesz a menetrend, és a nagyobb pályasebesség révén csökken majd az elővárosi vonatok menetideje, az átmeneti kényelmetlenségek után pedig magasabb színvonalú szolgáltatást vehetnek igénybe az utasok és az áruszállító vasúti társaságok – áll a közleményben.