Továbbra sem lesznek új buszok Veszprémben (iho.hu)

A V-Busz inkább megvásárolja a koros, korábban bérelt flottát. Amint azt sejteni lehetett, a 2019. elején forgalomba állított, „átmeneti” jelzővel illetett flotta idén tovább fog üzemelni Veszprémben, a tavaly őszre beígért új buszok beszerzésére továbbra sincs reális esély – írja az iho.hu. Ennek az oka az, hogy az új, önkormányzati tulajdonú cég eredetileg 600 millió forintra tervezett működési költsége az év végére ennek közel háromszorosára duzzadt, elérte az 1 milliárd 700 millió forintot.

A buszok megvásárlásával a kiadások csökkentésében bízik a V-Busz, hiszen így nem kell értük bérleti díjat utalni a Truck Trailer & Parts Kft-nek (eddig havonta, szóló buszonként 1,46, csuklósonként pedig 1,39 millió forintot fizettek). Most a negyvenhárom szóló buszt 435 millió 450 ezer, a hét csuklóst pedig 38 millió 500 ezer forintért vásárolják meg a korábbi bérbeadó cégtől, ez járművenként átlagosan tíz-, illetve ötmillió forintot jelent.

Egy Frankfurtból vásárolt használt Solaris Urbino (fotó: csengessünk blog)

Egy Frankfurtból vásárolt használt Solaris Urbino (fotó: csengessünk blog)

Az alacsony vételár nem véletlen, hiszen a flotta öreg és rendkívül heterogén; a legfiatalabb busz tíz-, a legidősebb már tizenhét éves, van köztük Solaris, MAN, Mercedes-Benz, Neoplan és Scania gyártmányú is, ezek különböző üzemeltetőktől lettek használtan összevásárolva. Tavaly még Hessek és Van Hoolok is futottak Veszprémben, de ezeket viszonylag gyorsan kivonták a forgalomból, még egy évet sem éltek meg a lila cégnél – számolt be az iho.hu.

(“Átvertek bennünket” címmel pár hete a 24.hu foglalkozott a témával.)