A Tourinformok szerepe jóval túlmutat a tájékoztatáson: a turisztikai ökoszisztéma részeként aktív szereplői a vendégélmény formálásának, és nélkülözhetetlen partnerek a turizmus stratégiai céljainak megvalósításában is. Többek között erről is hallhattak a résztvevők a tavaszi Országos Tourinform Találkozón, amely idén is a közösségépítésre, a szakmai tapasztalatcserére és a hálózati szerepvállalás megerősítésére fókuszált.
A Visit Hungary szervezésében május 5–6. között lezajlott találkozó házigazdája ezúttal Győr volt. A szakmai konferenciát Csendes Olivér, a Visit Hungary vezérigazgatója nyitotta meg, előadásában pedig a turizmus idei eredményeit, trendjeit ismertette és bepillantást nyújtott a szervezet marketingtevékenységébe – írta a turizmus.com.
Egresitsné Firtl Katalin, a Magyar Turisztikai Ügynökség stratégiai főosztályvezetője köszöntőjében kiemelte: a Tourinform irodák teremtik meg a stratégiai jelentőségű kapcsolódást a turisztikai ökoszisztéma és a vendégek között, miközben a helyismeretükre, tudásukra és a szolgáltatókkal meglévő kapcsolatrendszerükre alapozva támogatják a nemzeti turizmusfejlesztési stratégia megvalósítását.
Molnár Anita, a Tourinform Koordinációs Iroda vezetője a Tourinformok és a helyi turisztikai szolgáltatók közötti partnerség megerősítésének szükségességéről beszélt, kiemelve, hogy a szolgáltatói együttműködés jelentősen befolyásolja az értékesítést és a jövedelmezőséget. Kabály Zsolt senior szakértő a hálózat aktuális helyzetéről szólt: a stabil személyes látogatóforgalomról, a megbízható lokális kínálat ismeretének fontosságáról. Hangsúlyozta egyúttal a tourinformosok számára elérhető, egyre bővülő képzési lehetőségek jelentőségét.
Vámosi László, a Tourinform Balatongyörök vezetője esettanulmányán keresztül szemléltette, miként válhat egy kis település irodája közösségformáló és bevételtermelő turisztikai központtá – akár a téli Balatonon is.
Ezután Happ Éva, a győri Széchenyi Egyetem docense a látogatómenedzsment tudományos megközelítését, stratégiáit és a vendégút-tervezés alapelveit ismertette. Lerf Andrea a Turizmus Akadémia coachaként a többgenerációs munkahelyi együttműködés fejlesztésének lehetőségeiről tartott gyakorlatközpontú előadást. A rendezvényen Merker Dávid, a hosszúlépés.járunk? társalapítója a professzionális sétatervezés műhelytitkait mutatta be egy kiváló vidéki példa, a bakonybéli Szent Mauríciusz kolostort bejáró túrájuk kapcsán. A Tourinform hálózat elkötelezett abban, hogy a hazai utazók számára országszerte garantált sétaélményt kínáljon. Ezért hirdette meg a Visit Hungary és a hosszúlépés.járunk? közös mentorprogramját, amelynek célja újabb városi séták kialakítása és belföldi közönségük bővítése.
A Tourinform védjegytulajdonos Magyar Turisztikai Ügynökség ünnepélyes keretek között elismerésben részesítette a 10, 20, 25 és 30 éves jubiláló Tourinform irodákat – ez a pillanat nemcsak a teljesítmények megbecsüléséről, hanem a több mint 40 éves hálózatban rejlő közösségi erőről is tanúskodott.