Könnyid László: 2024-től új feladatok várnak a Magyar Turisztikai Ügynökségre (turizmus.com)

Eddig a turisztikai fejlesztéseken volt a fókusz, de a fejlesztések mostanra lezárulnak, már megfelelő mennyiségű turisztikai kínálat áll rendelkezésre – fogalmazott a turizmus.com-nak Könnyid László aki 2024 január elsejétől vezeti a Magyar Turisztikai Ügynökséget. 

Az elmúlt év arról szólt, hogy a számok visszaálljanak a Covid előtti szintre, most pedig már lehet azzal is törődni, hogy a magasabb költésű, minőségi turistákra is fókuszáljunk. Ugyancsak szélesebb látókört és erősebb nemzetközi fókuszt igényel, illetve a szinergiák kiaknázását kínálja, hogy jövőre hazánk látja el az EU soros elnökségének feladatait. Mindez egyúttal új, friss nézőpontok megjelenítését is igénylik az ágazat operatív irányításában. Dolgozunk például azon, hogyan lehet külön egységként kezelni Budapest és a vidék turizmusát, hiszen más a feladat a fővárosban és más a feladat vidéken – fogalmazott a szakember.

A legfontosabb feladatok közt említette az adatalapú országmarketing, értékesítés, erősebb szabályozási környezet kialakítását, melyek a következő időszak kulcsszavai. Elsődleges feladat, hogy elegendő számú vendég és vendégéjszaka adjon erős alapot a turizmus visszaépítéséhez – tette hozzá.

A feladat a régi, azaz 2030-ig 16 százalékra kell emelni a turizmus GDP-hozzájárulását, és el kell érnünk az 50 millió vendégéjszakát. Úgy szeretnénk ráadásul elérni azt a célt, hogy Magyarország legyen Közép-Európa vezető turisztikai desztinációja, hogy nem több, hanem többet költő turistát hozunk Magyarországra, elkerülve a túlturizmus kedvezőtlen hatásait is.Ezeknek a célkitűzéseknek az elérése a jelenlegi, kihívásokkal és folyamatos változásokkal teli környezetben új megközelítéseket kíván: új sales tevékenységet, erőteljesebb nemzetközi piaci jelenlétet és adatvezérelt, célzott marketinget ezen a területen is. Úgy gondolom, hogy az ágazat továbbfejlődésének a kulcsa a kiváló értékesítési tevékenység, erre fogunk fókuszálni.

Azt tapasztalatom, hogy a turistákért folytatott kiélezett versenyben az élenjáró országok a sales tevékenységüket erősítik, nekünk ráadásul adatok is rendelkezésre állnak a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központnak (NTAK) köszönhetően, így minden adott a sikeres munkához – fogalmazott.

Az elkövetkező évben a Magyar Turisztikai Ügynökség tevékenységében a fókuszt még inkább az értékesítés és a szabályozási környezet erősebb alakítása váltja fel.Kiemelten fognak figyelni arra is, hogy a MICE szegmenst minél inkább Budapestre és Magyarországra vonzzák. Cél, hogy a fővároson túl  vidéken is növekedjen a hivatásturisztikából származó bevétel és vendégéjszakaszám.

Személyes szívügyem, hogy a vidéki gyógy- és wellnessturizmus lehetőségeit még inkább kiaknázzuk a következő években – zárta gondolatait.