Kétmilliomodik utasát köszöntötte a Bahart

Rekordévet könyvelhet el idén a Balatoni Hajózási Zrt. A cég szerda délelőtt köszöntötte kétmilliomodik utasát a Széchenyi István komp fedélzetén. 

Vajda Rita és édesanyja a szerda délelőtti 11.00 órakor Szántódról induló komp fedélzetén vehette át a 100.000 Ft értékű BAHART Joker Kártyát Kollár József vezérigazgatótól. A kártyaegyenleg a társaság által indított kompokra és egyéb hajózási lehetőségekre egyaránt beváltható 2019 végéig.

A Hajózási cég  tavaly 1.146.000 utast szállított a kompokon – ez a szám még a 2016-os kimagasló rekordévet is túlszárnyalta. Akkor 1.123.000 fő kelt át a tavon Szántódrév és Tihanyrév között.  A 2016 évet megelőzően utoljára 2002-ben szállítottak a balatoni kompok több mint egymillió utast. A BAHART 2018-ban ismét rekordévet zár az utasforgalmat tekintve, hiszen a mai napon 1.250 000 komputast regisztráltak, mely 9%-kal több, mint a tavalyi év teljes utasszáma (2017. december 31-ig).

A tavalyi év azonos időszakához, azaz 2017. november 14-ig viszonyítva a forgalmat megállapítható, hogy nagyságrendileg 115 ezer fővel, azaz mintegy 10%-kal több utast és 40 ezerrel több gépkocsit, valamint 11%-kal több kerékpárt szállítottak a kompok Szántódrév és Tihanyrév között.

A kompközlekedést – amennyiben az időjárás ezt lehetővé teszi – az év valamennyi, mind a 365 napján biztosítja a társaság, így a BAHART egész évben szállítja az utasokat, gépjárműveket, kerékpárokat a Balaton északi és déli partja között. A kompok november 18-ig késő őszi menetrend szerint közlekednek.  A téli időszakban, november 19-étől egy órával rövidül majd a napon belüli üzemelési időszak.  Természetesen, mint mindegyik hajózási időszakban az év során, amennyiben a forgalom azt igényli, a meghirdetett menetrend felfüggesztésével akár folyamatos átkelést is biztosít a Társaság a forgalmas téli napokon – áll a társaság sajtóközleményében.

Hat százalékkal bővült a személyhajó üzletág

A személyhajózásban is jelentős forgalomnövekedést realizált a Társaság idén. A BAHART személyhajói a 172. hajózási szezon végére több, mint 750 ezer utast szállítottak, ez 6%-kos bővülés a tavalyi évhez képest. A 750 ezer feletti személyhajó utasszámot utoljára 10 évvel ezelőtt, 2008-ban érte el a társaság.

A személyhajózáson belül a szolgáltatáskínálatot megbontva számottevő, mintegy 19%-os utasszám-növekedést könyvelt el a cég  a séta- és programhajózás területén.  A tavalyinál 38.000 ezerrel több, 236.000 utas váltott jegyet a séta- és programhajókra.

A Balaton parti települések közötti vízi közlekedést biztosító menetrendi hajózás forgalma az elmúlt évhez hasonlóan alakult. Ebben a szolgáltatásszegmensben az éves szinten szállított 514.000 utassal 1%-os növekedést jelent.

A rendezvényhajózás területén a hajóbérlések száma az előző évhez képest 28%-kal növekedett. Egyre többen választják a társaság hajóit céges- és családi rendezvények különleges helyszínéül. A hajóflotta e szempontból legnépszerűbb tagjai a Balaton legidősebb nosztalgiahajói: a Helka és a Kelén. Sokan választják a Szent Miklóst, a Szigliget motorost, illetve a társaság 2017-ben átadott legújabb hajóját, a Nemzeti Regatta motorost különleges alkalmakra.

A BAHART fontos szerepet tölt be a Balaton régió szolgáltatásainak népszerűsítésében is. A menetrendi hajó- és kompjegyek mellé az idei évben is minden utas megkapta a célállomásokon működő partnerek ajánlatait tartalmazó kuponokat, így az utazók számos színvonalas szolgáltatást tudtak kedvezményesen igénybe venni.  A Balaton régiót lefedő széleskörű kártya- és egyéb kuponkedvezmények (kb. 25 féle) elfogadása mellett, saját kedvezményrendszert is kínált a társaság a BAHART kártya több típusának értékesítésével. A kártyával a listaárakhoz képest akár 20%-kalkedvezőbb díjakon vehető igénybe a BAHART minden személyhajózási és komp szolgáltatása.

A   vitorláskikötő  ágazat szintén kiemelkedő eredményeket ért el 2018-ban. A sikeres és hatékony üzemeltetést egyértelműen mutatja, hogy a vitorláshely bérlői kör a 2017-es évhez képest 119 új, éves szerződéssel növekedett, melynek következtében a kikötőhelyek kihasználtsága 2018. évben cégszinten meghaladta a 95%-ot.

A BAHART középtávú stratégiájának egyik hangsúlyos alappillére az „ügyfélközpontúság fejlesztése”, amely magában foglalja az ügyfélkapcsolatok erősítését, a szolgáltatásminőség javítását. A modernizációt és ügyfélközpontúságot szem előtt tartva alakította ki a társaság a hajózási idény kezdetére a BAHART Ügyfélközpont, mely a három alaptevékenységi üzletág (személyhajózás, kompközlekedés, vitorláskikötői szolgáltatások) ügyfélkapcsolatainak központi kiszolgálását látja el. A BAHART Ügyfélközpont indulása óta a megválaszolt telefonhívások száma meghaladta a 14.000-et. A főidényben hetente átlagosan 1.300 feletti hívásszámot regisztrált a telefonos ügyfélkiszolgáló rendszer, a legforgalmasabb napon több mint 250 hívást fogadtak és kezeltek az ügyintézők.

A BAHART a szezonon kívül indított tematikus programhajókkal is megpróbálja felhívni a figyelmet a Balatonra. A stratégiának megfelelően csatlakozik a Társaság a Balaton parti települések rendezvényeihez, programjaihoz az ősz és tél folyamán. A tihanyi Garda Fesztiválon sétahajózási lehetőséggel, valamint meghosszabbított kompmenetrenddel (Szántódrévből utolsó járat 20.00 órakor, Tihanyrévből 20.15 órakor indul), az év utolsó hónapjában pedig Mikulás programmal is készülnek. A Mikulás Gyerekhajón a szolidaritás fontosságára is fel szeretnék hívni a figyelmet, emiatt a Szent Miklós hajón Füred Kapitánnyal karöltve adományokat is gyűjtenek a rászorulóknak. A gyerekek és szüleik elhozhatják megunt játékaikat, használt könyveiket az eseményre. A balatoni ajándékokat az ország egyik legnagyobb karitatív akciójának helyszínére, a Mikulásgyárba szállítják majd.