Lezárult a szavazás a „European Best Destination 2020” címért: Hévíz a TOP 15-ben

Hévíz közönségszavazás révén felkerült a legjobb európai úti célok TOP 15-ös listájára 12. helyezettként – adta hírül a város közleményben. 2009 óta minden évben megrendezik a „European Best Destination” versenyt, amely során Európa 20 legfelkapottabb turista paradicsoma közül a közönség dönti el, hogy melyik város érdemes a „legjobb úti cél” megtisztelő címre.

A díjat annak érdekében alapították, hogy népszerűsítsék az európai turizmust és kultúrát, több mint 300 turisztikai partnerrel illetve az Európai Bizottság által létrehozott EDEN hálózattal együttműködve.

2020. február 5-én, 12 órakor zárult le az idei „European Best Destination 2020” szavazás, amelynek során több mint 600.000 szavazat érkezett Európa legjobb úti céljaira.

Ebben a jeles versenyben már a részvétel is nagy öröm volt Hévíz számára, hiszen olyan népszerű városokkal szállt ringbe, mint Párizs, Madrid vagy Bécs.

 

Az eredmény:

A színvonalas küzdelemben Hévíz a legjobb tizenöt között zárt, megelőzve többek között Prágát és Madridot. Az elért 12. helyezés azt mutatja, hogy a verseny kilenc éves történetében Hévíz kapta a termál fürdővárosok közül a legtöbb szavazatot, tehát Hévíz az egyik legerősebb spa márka Európában.

A megmérettetés során – a hazai voksokon túl – sok szavazat érkezett német, angol, norvég, osztrák, orosz és ázsiai utazóktól. Ez egyértelműen bizonyítja, hogy Hévíz előkelő helyen szerepel e nemzetek turisztikai célpontjai között is.

 

A jelentősége:

Hévíz nem pusztán a világ legnagyobb természetes termáltaváról híres; évek óta több és több vendéget vonzzanak ide a színvonalas szállodai szolgáltatások, a kiváló gasztronómiai és szabadidős lehetőségek, amelyek egyre népszerűbbek a családok és a baráti társaságok körében is.

Hévíz a versenyben elért eredmény alapján 2020-ban Európa Egészség Fővárosa (European capital of well-being) elismerő címmel büszkélkedhet!

Egész évben Európa leglátogatottabb turisztikai honlapján szerepel, mint kiemelten ajánlott úti cél: ez hatmillió honlap-látogatót és kilencvenezer facebook-követőt jelent.

A versenyben korábbi években szereplő településeken átlagosan 15%-kal nőtt a turisztikai aktivitás.

Hévíz közleménye zárásaként megköszönte ezt az eredményt mindenkinek, aki szavazataival erősítette a fürdőváros pozícióját ebben az erős mezőnyben.