Balatoni üzemmódba lépett a MÁV (vg.hu)

Nem a Balatonra való átcsoportosítástól, hanem a heves széllökéssel, felhőszakadással, villámlással járó viharok miatt késnek az esztergomi vonatok.

Újból megugrott a balatoni vasúti utasforgalom, amelynek kiszolgálására a MÁV máshonnan is odavezényelt szerelvényeket. Közben viszont késnek az átcsoportosítást elszenvedő esztergomi járatok.

Nincs összefüggés a vonatátcsoportosítás és a késések között, a késések nem is rendszeresek az említett vonalon
– reagáltak az állami vasúttársaságnál a Világgazdaság felvetésére. A válasz szerint a nyári menetrend életbelépésétől (2017. június 17-től) az esztergomi vonal vonatai 87 százalékban a menetrendnek megfelelően közlekedtek, alig térve el ugyanezen időszak elővárosi átlagától. Az említett késéseket az elmúlt néhány héten az okozta, hogy a korábbinál gyakoribb volt a heves széllökéssel, felhőszakadással, villámlással járó vihar, emiatt többször hibásodtak meg a biztosítóberendezések, jóval többször dőltek fák a sínekre, felsővezetékekre. Gázolások és útátjárós balesetek is okoztak fennakadásokat.

Az említett 2-es (Budapest–Esztergom) vonalon is lecsökken nyáron az úgynevezett hivatásforgalom, vagyis kevesebben járnak munkába. Ehhez igazodik az itt közlekedő szerelvények kapacitása is, de nem közlekedik kevesebb vonat. A járművek minőségében sincs változás, a vonalon döntően Siemens Desiro motorvonatok járnak télen-nyáron.

A MÁV-nál egyébként többéves gyakorlat, hogy azokról a vonalakról, ahol nyáron csökken a forgalom, járműveket és személyzetet irányítanak át más vonalakra, amelyeket többen vesznek igénybe a szabadidős utazásokra, de ez nemcsak a budapesti elővárost érinti, kiterjed az egész országra. Így oldotta meg a társaság, hogy elég ülőhely, kerékpárszállító, kellő számú személyzet legyen a balatoni vonalakon, és növekedjen a légkondicionált járművek aránya is. A MÁV csoport vállalatai tehát – a kapott válasz szerint – alaposan felkészültek a nyári balatoni forgalomra. Ráadásul a déli parton – a felújított vonalszakaszok átadása révén – megfelelő menetrendi kínálatot lehetett összeállítani, és kevesebb késésre kell számítani.

Folyamatosan figyelemmel kísérjük az utasforgalmat, és szükség esetén tovább javítjuk a kidolgozott forgalmi technológiákat. A felkészülésnek köszönhetően hosszabb, nagyobb zsúfoltságról, problémáról nem kaptunk visszajelzést
– közölte a vasúttársaság.