Balatoni Turizmus Szövetség: megkezdődött a negatív hírek szezonja a Balatonnál, miközben egyre színesebb a programkínálat

Balatonnál, mint minden népszerű turisztikai célpontnál, évről évre visszatérő jelenség a negatív hírek szezonja. A lángos és a fagylalt áraival való riogatás már-már hagyománnyá vált, ezek a cikkek évente több tízmillió forint értékben jelennek meg a médiában. A negatív hírek elterelhetik a turisták figyelmét a lényegről arról, hogy a Balaton minden évszakban kínál valami látnivalót, jó programot – áll a Balatoni Turizmus Szövetség HirBalatonnak küldött közleményében. 

Hogy milyen színes a Balaton turisztikai kínálata, azt jól mutatja az április is. Ebben a hónapban például több helyen tartanak tulipánszüretet. Van, ahol harminc-negyvenezer tulipán közül válogathatnak a kirándulók. Komoly színházi előadásokkal is várják a turistákat a régióba, Keszthelyen Hadházi Ákos humorista lép fel, a Pécsi Balett pedig Siófokra jön. Füreden pedig Szűcs Gabi és Ónodi Eszter közös előadását láthatják az érdeklődök, amelynek tematikája a jazz, pezsgő és a női sors kéréseit dolgozza fel.. A kulturális események mellett, számos sportrendezvényt is szerveznek a régióban. Ilyen például a Maratonman futóverseny, amelyre több ezer indulót várnak, sorolta az eseményeket Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség elnöke.

A pozitív hírek mellett, az előző három hónap  tele volt olyan híradásokkal is, amelyek nem tettek jót a Balaton imázsának és csak részigazságokat tartalmaznak. A Balatoni Turizmus Szövetség felismerte a probléma súlyosságát és idén proaktív kommunikációba kezdett. Ennek köszönhető, hogy az év első három hónapjában a médiamegjelenések  (cikkek, rádiós és televíziós interjúk) száma  már átlépte a százhatvanat, e nagyszámú tudósítás  bizonyítja a Balaton sokszínűségét. A cikkek több mint ötven téli, tavaszi eseményt népszerűsítettek, ezzel is hangsúlyozva, hogy a Balaton nem csak nyáron kínál élményeket.

Más szervezetek is aktívan tesznek a pozitív képért

A VisitBalaton365 szakemberei és a Balatoni Kör tagjai is aktívan részt vesznek a Balaton négyévszakos desztinációvá tételében. Számos  sportszervezet és rendezvény (koncert, színházi előadás) tulajdonosa is olyan kommunikációs munkát végez, amelynek köszönhetően a Balatonnak jóval nagyobb a médiában való megjelenése, mint más turisztikai régióknak.

Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség elnöke szerint: pozitív kommunikáció segít abban, hogy a Balatonról kialakult kép árnyaltabb legyen, és a turisták ne csak a negatív hírekre emlékezzenek.

„Szerintem a Balaton egy nagyon sokszínű régió, amit meg kell mutatnunk a nagyközönségnek. A negatív hírek csak egy kis szeletét mutatják meg a valóságnak, de a mi feladatunk, hogy a teljes képet megmutassuk. Szerintem a Balaton sokszínűsége, természeti szépségei és gazdag programkínálata miatt megérdemli, hogy a pozitív hírek kerüljenek előtérbe.”

– nyilatkozta a szakértő.

Éskovács Péter, a Balatoni Turizmus Szövetség kommunikációs tanácsadója szerint a színes áprilisi  kínálat is jól bizonyítja a Balaton sokszínűségét. Ezek népszerűsítéséhez azonban a sajtó jóindulatára  szükség van. A média nagymértékben befolyásolja a fogyasztói döntéseket, ezért a pozitív hírek növelik a keresletet, a negatívak pedig komoly bevételkiesést okozhatnak. Ez az egyik legfőbb oka annak, hogy a turisztikai szektor szereplőinek szorosan együtt kell működniük az újságírókkal, szerkesztőségekkel.  Szerinte ez a fajta együttműködés más régiókhoz képest a Balatonon jobban működik, ez lehet az egyik oka annak, hogy idén már 163 cikk jelenhetett meg azokról a témákról, amelyeket a Balatoni Turizmus Szövetség is fontosnak tartott.