A májusi ítéletidő sem tudta elrontani a Balatonfüredre látogató klasszikusjármű-kedvelők örömét.
Az autoszektor.hu beszámolót készített az eseményről:
Május első hétvégéjén került sor a VI. Balatonfüred Concours d’Elegance oldtimer szépségversenyre. Szervezőként gyötrelem volt az időjárás-előrejelzést figyelni. S persze az ilyenkor elkerülhetetlen lemondásokat hallgatni. Itt kell külön kiemelni az osztrák Martin és Margit Schwed házaspárt, akik egy 1928-as Chevrolettel indultak útnak, amely útközben lerobbant. Ám nem adták fel a részvétel lehetőségét, s miután az autómentő hazafuvarozta őket, egy 1967-es Volkswagen T1 platós kisteherautóval jelentek meg Balatonfüreden. Az első résztvevők már csütörtökön megérkeztek, majd péntek délután a balatonfüredi kikötő mólójánál már tucatnyi oldtimer gyűlt össze, s szombat reggelre közel 50 autót állíthatunk be a helyére a Tagore sétányon.
A Balatonfüred Concours d’Elegance elsősorban szépségverseny, tehát az esztétikára helyezzük a hangsúlyt. Ám az ezzel a rendezvénnyel az is a célunk, hogy a hazai közönség számára a lehetőségekhez képest tágas képet mutassunk az autózás múltjából. E törekvést szépen illusztrálja két, egymáshoz közel kiállított résztvevő: egy 1963-ban gyártott, kéthengeres, kétütemű 744 cm3-es motorral szerelt Syrena 102 és a 2010-ben készült, V12-es motorral szerelt Toyota Century.
Fotó: autószektor.hu
Természetesen az idei mezőnyből sem hiányozhattak azok az egzotikumok, amelyek a látogatók szívét megdobogtatják. A 100 éves Citroen születésnapját három autóval, köztük egy 1971-ben gyártott Citroen SM-mel ünnepeltük. A különleges, narancsszínű fényezés eredetileg a Citroen Dyane típusához kínálták, ám a Citroen egyik igazgatója ilyen árnyalatban kért egy SM modellt. Ez a példány tisztelgés az ő elképzelése előtt.
Fotó: autószektor.hu
A “gyöngyszemek Olaszországból” kategóriának a legnépszerűbb darabja a Lamborghini Espada volt, az 1217 darabos széria 537. darabj. A modell történetéről múlt novemberben közöltünk egy összeállítást Ám a kategória többi tagja is mind-mind különleges darab volt: az 1967-es Ghia 450SS, amelyből összesen 57 darab épült, s az olaszosan gömbölyödő forma alatt a Plymouth Barracuda futóműve és V8-as motorja rejtezik; egy eredeti állapotú Ferrari 308 GTB; és egy másik közönségkedvenc, az 1953-ban épített, Pinin Farina (csak később lett Pininfarin) karosszériás Alfa Romeo 1900C Sprint Coupe – kb. 90 darab épült, s 38-ra teszik a máig megmaradt darabok számát.
Fotó: autószektor.hu
Évről évre számos cseh és szlovák gyűjtő érkezik Balatonfüredre. A szlovák Mustang&American Car Club küldöttsége idén egy 1959-es Chevrolet Impala Sport Coupé-val, egy 1968-as Chrysler 300-as limuzinnal, egy 1959-es Cadillac Fleetwood 60 Special limuzinnal és egy 1979-es Chevrolet Corvette-tel érkezett.
Az 1918. előtt épült autók, azaz a “Réz csillogása” kategóriájában négy autó szerepelt. A Csehországból érkezett Pavel Beran szombat délelőtt 1907-ben épült impozáns, 2,35 méter magas Lorraine-Dietrich autójával felállt a színpadra, s korhű ruhában, hatalmas szivarokat szívva invitált maga mellé mindenkit egy-egy fotóra. Hollandiából Tony Paalman hozta el a mezőny legidősebb autóját, egy 1904-ben épült francia Aster túrakocsit. A Kaáli Autó-Motor Múzeumból egy 1914-ben épült belga F.N. túrakocsi érkezett.
Végül érdemes megemlíteni Lakatos Ferenc nemrég elkészült 1915-ös Ford Model Speedsterjét, amelynek restaurálásába unokája is besegített. Őket a zsűri a “Jövő generációja” különdíjjal jutalmazta.
Fotó: autószektor.hu
Vasárnap ugyan ítéletidő volt, ám ez nem akadályozott meg minket a megfelelő díjkiosztó megtartásában. Balatonfüred városának parkolóházába átköltözött a vörös szőnyeg, a színpad és a Fekete Gábor Gábriel által garantált jó hangulat. A résztvevők is ámulva fogadták ezt a fordulatot, s így jó hangulatban zárult a VI. Balatonfüred Concours d’Elegance is!
További fotók megtekinthetők: autoszektor.hu
Videóanyag a rendezvényről: furedtv.hu