Vadkerítés fut végig a magyar sztrádák mellett, fizetünk, hogy 130-cal mehessünk, néha mégis előfordul, hogy egy-egy vadállat megtalálja a rést a pajzson – írja a vezess.hu.
Országúton egyértelmű: ha kint az ugró szarvas, számítanunk kell arra, hogy elénk veti magát egy őz, vaddisznó, szarvas, és ilyenkor, ha nem tudunk megállni, jogilag mi felelünk mind a kocsinkat ért, mind a vadállományban esett kárért. De mi a helyzet a sztrádán, ahol elvileg védett az út a vadak beugrásától, ráadásul nem kevés pénzt is fizetünk azért, hogy kedvünkre „száguldozhassunk”?
Korábban egy hasonló dologgal kapcsolatban a lap megkereste a hazai autópályák nagy részét kezelő Magyar Közút (akkor még ők kezelték az M7-est) kommunikációs szolgálatát, akik az alábbi választ adták:
„Az autópálya nem egy hermetikusan elzárt terület, ez sajnos tévesen épült be a köztudatba. A csomópontjaink, le- és felhajtóink nyitottak, így a pályák melletti védőkerítés ezeken a részeken, szakszerű elvezetés mellett, de megszakad. Mindemellett a védőkerítés nem alkalmas a teljes kizárásra, csak a magas szintű visszatartásra, de ez nem gátol olyan állatokat, akik átférnek, átrepülnek a kerítésen, vagy egyszerűen alákotornak az egyébként beásott kerítésnek. A biztosítók ezzel tökéletesen tisztában vannak, ezért is ajánlják termékeik között a kifejezetten állatelütés során keletkező biztosítási konstrukciót az autósok számára, ugyanis a vaddal való ütközés kivédhetetlen.”
Az alábbi videót pedig egy olvasójuk küldte, amelyen azt láthatjuk, ahogy egy vaddisznó berohan az M7-esere és eltalálja egy Suzuki Ignis hátsó felét. Szegény kis Suzuki majdnem felborult az „ökleléstől”.
Vagyis: állatok az autópályán is lehetnek, viszont van biztosítás a véletlen gázolásokra, aki nagyon fél egy sztrádajáró vaddisznótól, köthet ilyet.