Princzinger Péter: A Balaton régiót egységes turisztikai márkaként kell kezelni (turizmus.com)

Térségi szintű desztinációmenedzsment a feladata annak a szervezetnek, amely nemrég óta VisitBalaton365 néven működik. Princzinger Péter ügyvezető és csapata elsősorban arra koncentrál, hogy munkájukkal segítséget és szakmai támogatást adjanak a Balaton régióban működő turisztikai szolgáltatóknak.

Milyen konkrét feladatokat jelent a szakmai támogatás?

Princzinger Péter: Nagyobb részben képzéseket, tréningeket, szemléletformáló programokat, konferenciákat, valamint piackutatásokat, adatelemzéseket és az elemzések visszacsatolását jelenti, amit aztán megvitatunk a helyi szereplőkkel. Kisebb részben pedig marketingaktivitások, kommunikáció és természetesen a négy évszakos Balaton promotálása tartoznak ide, hiszen fontos üzenet, hogy a Balaton nem csak a nyári szezonban izgalmas turisztikai desztináció.

A VisitBalaton365 teljesen új szervezet?

P. P.: Annyiban nem, hogy a 2019 és 2023 közt még projektszervezetként működő BalatonBike365 Nonprofit Kft.-t neveztük át, amely egy európai uniós fejlesztés során kovácsolódott össze, és tett szert azokra a szervezeti képességekre, amelyek a desztinációmenedzsment munkához is szükségesek. Eddig elsősorban kerékpáros turisztikai szervezetként működtünk, nagyjából egy évvel ezelőtt pedig általános balatoni desztinációmenedzsment feladatokat is felvállaltunk.

Az északi és déli part, a keleti és nyugati medence nem feltétlenül egybecsengő érdekeit figyelembe véve mennyire lehet a térséget egységében kezelni?

P. P.: Szerintem nem lehet máshogy. Amikor arról beszélünk, hogy turisztikai ajánlatként az emberek mit tudnak értelmezni, milyen kommunikáció lehet hatékony, akkor az a tapasztalat, hogy nagyobb régiók, térségek, amelyek természetföldrajzi és kulturális értelemben egységet alkotnak, könnyebben értékesíthetők egy márkanéven.

Meg szoktam kérdezni különböző programok résztvevőitől, ki tud kettőnél több városnevet említeni például a Garda-tó partján. Nemigen jön válasz, pedig 24 település található ott. Azt a nevet – mint földrajzi egységet és mint turisztikai brandet – viszont, hogy Garda-tó, mindenki ismeri.

A teljes cikk itt elolvasható.