Óvatosan terveznek a turisztikai vállalkozások (turizmus.com)

A szálláshely-szolgáltatásban és a vendéglátásban alig változott a piaci szereplők várakozásait tükröző Turizmus Konjunktúra Index értéke februárban.

A szálláshely-szolgáltatás továbbra is a mindenkori legmagasabb értéke (+9 pont) közelében áll, míg a vendéglátásban a nagyon enyhe pozitív elmozdulás ellenére még mindig nem érte el a semleges szintet (0 pontot), amely felett legutóbb 2022. júniusban állt az index értéke – közölte a turizmus.com tudósítása szerint a Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége (VIMOSZ).

Éves összehasonlításban a szálláshely-szolgáltatás és a vendéglátás indexe javult, míg az egyéb turisztikai szektoré kissé romlott. Az alindexek közül a foglalkoztatás, üzleti helyzet, eredményesség megítélése egyaránt javult, egyedül a működési költségekkel kapcsolatos várakozás romlott.

A működési költségek az elmúlt három hónapban az előző év azonos időszakához mérten átlagosan 20 százalékkal nőttek a szektorban, míg az áremelkedés átlagosan 10 százalékos volt az előző év azonos időszakához viszonyítva.

A következő három hónapban az előző év azonos időszakához képest a szállásadók 34 százaléka növekedést, 7 százalékuk visszaesést vár a vendégéjszakák számában. A vendéglátásban működők 31 százaléka vár vendégforgalom-növekedést, 10 százalékuk pedig visszaesést vetít előre. Az egyéb turisztikai szektorban működők 46 százaléka vár ügyfélforgalom-növekedést, míg 9 százalékuk visszaesést prognosztizál.

A Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége (VIMOSZ) a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvánnyal és a GKI Gazdaságkutató Zrt.-vel közösen havi gyakorisággal méri a turizmusban a konjunktúra várható alakulását és publikálja a Turizmus Konjunktúra Indexet.