A Balaton három rangos, nemzetközi turisztikai eseménynek adott otthont szeptemberben. Az események további lendületet adhatnak a régió turisztikai fejlődésének – közölte a VisitBalaton365 Nkft.
Szeptember első napjaiban a Visit Hungary és a VisitBalaton365 összefogásának köszönhetően zajlott le egy újabb nemzetközi B2B study tour, amely során 15 cseh, román és szlovák utazásszervező ismerkedett meg a balatoni térség turisztikai lehetőségeivel. A látogatás során Hévíz, Keszthely, Tihany és Balatonfüred mellett a régió programkínálata, szálláshelyek és gasztronómiai attrakciók is bemutatkoztak. A szakmai program célja a Balaton nemzetközi piaci jelenlétének erősítése, különösen az aktív és egészségtudatos utazók körében – írja a turizmus.com.
A Magyarországon első alkalommal megrendezett EuroVelo & Kerékpáros Turisztikai Konferencia 350 nemzetközi és hazai résztvevőt vonzott Balatonfüredre. Az esemény egyik főszereplője a desztináció hivatalos menedzsment szervezete, a VisitBalaton365 NKft. volt. A konferencián nemzetközi szakértők és iparági szereplők osztották meg tapasztalataikat a fenntartható turizmus, a kerékpáros infrastruktúra és az aktív életmód gazdasági hatásairól.
A háromnapos szakmai fórum üzenete egyértelmű: a kerékpáros turizmus nem csupán környezetbarát, hanem gazdaságilag is jelentős hozzáadott értéket képvisel a desztinációk számára.
A konferencia zárónapján három különböző tematikus túra keretében a résztvevők a BalatonBike365 útvonalakon és kerékpárflotta segítségével tekertek, természetesen szakértői vezetéssel, a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ) és az Aktív Magyarország csapatának közreműködésével. A túrák során a résztvevők három, a Balaton partjától távolabb eső vendéglátóhelyet is meglátogattak, ahol szívből jövő vendégszeretettel ismerkedhettek meg. A rendezvény méltó lezárásaként a vendégeket egy exkluzív állófogadás várta a Balaton közepén – rendhagyó módon a kompon –, ahonnan páratlan panoráma nyílt a Tihanyi-félszigetre.
A nemzetközi szervezők elismeréssel nyilatkoztak a magyar vendéglátásról és a rendezvény színvonaláról. Egyöntetű vélemény szerint a Balaton régió kiváló példát mutatott arra, hogyan lehet komplex, négyévszakos turisztikai kínálatot építeni – tájékoztatták szerkesztőségünket.
A konferenciával párhuzamosan – ugyancsak a Visit Hungary és VisitBalaton365 közös munkájának köszönhetően – egy aktív B2B study keretében 15 nemzetközi utazásszervező érkezett a régióba, hogy feltérképezzék a Balaton aktív turisztikai kínálatát. A német, osztrák, olasz, cseh, szlovák és lengyel szakemberek a szállodai kínálat mellett az aktív turisztikai elemeket is kipróbálhatták, valamint csatlakoztak a konferencia utolsó napi programjához is. A study tour újabb fontos lépés volt a balatoni desztináció nemzetközi B2B pozíciójának erősítésében, különös tekintettel az aktív turizmusra fókuszáló piaci szegmensekre.
Az események sikeres lebonyolítása bizonyítja, hogy a Balaton régió nemcsak nyáron, hanem egész évben versenyképes, élményekben gazdag turisztikai célpontként tud megjelenni a nemzetközi porondon – emelte ki a VisitBalaton365 Nkft.