Kiderült, melyik a magyarok kedvenc borvidéke (origo.hu)

A legnagyobb hazai online boros kutatás készítői általában az internethasználók borvásárlási, borfogyasztási szokásait vizsgálják, idén azonban arra is kíváncsiak voltak, milyen gyakran választunk boros úti célokat, és melyik borvidéket preferáljuk leginkább, ha kirándulásról van szó – írja az origo.hu.

Közel 22 000 fő töltötte ki a Nagy Bor Teszt kérdőívét, az összesítésből pedig az derült ki, hogy a válaszadók 22 százaléka maximum évente egyszer üt nyélbe boros utazást, 21 százaléka még ennél is ritkábban,17 százalék viszont akár évente többször is nekivág valamelyik magyar borvidéknek. Mindössze 9 százalék nyilatkozta azt, hogy nem venne részt bortúrán. A válaszadók döntő többsége (70 százaléka) egy hétvégét, vagyis 2‐3 napot szán egy borhoz köthető belföldi utazásra.

Melyik a bortúrázók kedvenc úti célja?
Az első helyezett egyértelműen Villány (46 százalék), utána Tokaj (38 százalék) és Eger (37 százalék) következik. Jól szerepelt még Badacsony, a Balaton‐felvidék és Szekszárd is. A választásban a borvidék ismertségén túl nagy szerepet játszik, hogy az adott bortáj a finom italokon kívül mit tud még nyújtani. Fontosak a környékbeli látnivalók, a természeti környezet, a gyerekbarát lehetőségek, a fürdők, a wellness és a különféle boros események, fesztiválok elérhetősége.

A magyarok kedvence a rozé
Ami a borfogyasztási és borvásárlási szokásainkat illeti, a válaszadók legnagyobb része (27 százalék) hetente többször fogyaszt bort, 20 százalék hetente egyszer, 7 százalék naponta. Vagyis a lakosság fele heti rendszerességgel iszik bort. Leginkább villányi (61 százalék), egri (55 százalék), illetve tokaji (50 százalék) borokat fogyasztunk szívesen. A válaszadók legnagyobb arányban a rozé bort szeretik (56 százalék), amit a száraz vörös (47 százalék), illetve száraz fehérbor követ (42 százalék).

Leginkább szuper‐ és hipermarketben vásárolunk (34 százalék), amit a borászat, pincészet (21 százalék), illetve a diszkont (18 százalék) követ. A borszaküzletben vásárlók aránya 12 százalék, az interneten pedig mindössze 1 százalék vásárol bort.