A CÉH Tervező, Beruházó és Fejlesztő Zrt. valamint az Unitef’83 Zrt. tervezheti az Észak-balatoni vasútállomások felújítását, nettó 349,8 millió forintért- írja a napi.hu.
A nyílt tender eredményét a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben. A kiírás szerint megtervezendők Polgárdi, Balatonakarattya, Csittényhegy, Balatonkenese, Balatonfűzfő, Balatonalmádi, Káptalanfüred, Alsóörs, Aszófő felvételi épületei (ez a vasútállomás neve szakzsargonban), a mai kor követelményeinek megfelelően. Ez komfortos és akadálymentes használatot, továbbá a környezetük rendezését jelenti.
További 10 állomáson – illetve megállóhelyen – peronokat kell építeni. Ebbe a körbe tartozik Balatonfőkajár felső, Csajág, Balatonakarattya, Csittényhegy, Balatonalmádi, Káptalanfüred, Csopak, Balatonarács és Balatonfüred.
A nyertesekkel augusztus 26-án kötött szerződést a NIF. Indult még a tenderen az MG Építész Kft. is.
A vasúttársaság a saját forrásaiból évente 4-5 milliárd forintot fordítana a felújítási munkákra, amelyek az épületek állapotának javítását, az utasforgalmi terek komfortosabb kialakítását szolgálják – mondta korábban Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója. Eddig elsősorban a Budapest – Cegléd – Szolnok (100A vonal) és a Budapest – Vác – Szob (70-es vonal) vasútvonal állomásaira koncentráltak, mivel ezek a legforgalmasabb elővárosi vonalak.