A keszthelyi oktatási intézmények többségében is elkészültek a digitális oktatás tervei. A diákokkal a közösségi oldalakon, e-mail-ben és az e-napló rendszerben is tartják a kapcsolatot a pedagógusok. A tanulók a tapasztalatok szerint lelkesek otthonaikban is, a feladatokat mindenki időre elvégzi.
Üresen állnak a tantermek a Ranolder Iskolában. A koronavírus-járvány miatt a héten már nem nyitottak ki az oktatási intézmények. A miniszterelnök pénteki közleménye szerint minden diáknak és pedagógusnak át kell állnia a tantermen kívüli digitális munkarendre. A Ranolderben három lépcsős rendszert vezettek be. Hétfőnként a szülők címszavakban kapják meg a heti tananyagot. A diákokat naponta az órarendnek megfelelően értesítik a pedagógusok az aktuális leckéről, melyet az e-naplón keresztül írnak meg nekik. Ezenkívül a nagyobb fájlokhoz, videókhoz és pdf-ekhez a számukra létrehozott Google-drive-on keresztül férnek hozzá.
„Ez még egyelőre egy mondjuk úgy, egy alapszintű rendszer, hiszen ez még csak arról szól, hogy egy konkrét leckét kapnak és feladatokat. Itt természetesen a tanári jelenlét még egyelőre nincsen meg, ami ugye egy nagyon fontos eleme az oktatásnak, de ennek a további lehetőségein még dolgozunk” – ismertette Őry Gábor igazgató.
Az Asbóth Szakgimnáziumban hétfőn tartottak rendkívüli értekezletet, ahol megbeszélték a lehetőségeket, mondta el Csótár András igazgató. A pedagógusok kedd óta elektronikus úton beszélnek a diákokkal.
„Egyrészt a Kréta-rendszeren keresztül érintkezünk velük, másrészt zárt Facebook-, illetve e-mailes csoportok is alakultak. Mindenki, minden pedagógus és minden diák rendszerben van. A hétfői nap nagyjából azzal ment el, hogy felállítottuk azokat a normákat, amiket szeretnénk a következő időszakban teljesíteni. Készítettünk egy többoldalas, minden részletre kiterjedő eljárásrendet, ami ezt az újdonsült digitális oktatást leképezi a valóságra itt a gyerekeknek az oktatását és aztán majd továbbhaladását is biztosítja.”
Ebben az intézményben is az órarendnek megfelelően küldik ki a feladatokat a pedagógusok, melyekre gépelve, vagy a kézírást lefényképezve küldik el a megoldásokat a fiatalok.
„Azt is tudják a gyerekek, hogy mire kell elkészülniük és mi az értékelés módja. Figyelünk arra, hogy ebben a kialakult helyzetben ne terheljük túl őket. Természetesen ebben a digitális világban nekik azért nem újdonság az, hogy elektronikus eszközöket kell használni, de a legtöbben azért mégis csak az okostelefonjukhoz vannak szokva, úgyhogy felmértük azt is, hogy szükséges-e esetleg valakinek még valamilyen más technikai eszköz. Az osztályokban tanító pedagógusok átbeszélték, hogy milyen típusú feladatokat adnak ki. Esetleg online tanórát, vagy pedig beadandó dolgozatot is milyen típusú eszközön keresztül várnak vissza” – mondta el az igazagtó.
Az igazgatók szerint pozitívak a visszajelzések, a tanulók lelkesen dolgoznak otthonról is. Az elöljárók szerint azonban figyelni kell arra, hogy a diákok lendülete és hite megmaradjon abban, hogy így is képesek elsajátítani az anyagokat – a Keszthelyi TV híradása szerint.