A CheckINN Turisztikai Innovációs HUB idén is meghirdeti népszerű innovációs versenyét, amelynek célja, hogy a hazai turizmus is megújulással válaszoljon a kihívásokra. A verseny keretében felsőoktatási hallgatók háromfős csapatai mutathatják be innovatív ötleteiket.
A korábbi évek sikertörténetei azt mutatják, hogy a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány által létrehozott CheckINN Turisztikai Innovációs HUB igazi platformot és kitörési lehetőséget biztosít a fiatal tehetségeknek pályázataival. Az elmúlt három évben több mint 250 csapat, összesen 750 hallgató vett részt, és a pályázatok között számos olyan ötlet született, melyek ma már a turizmus meghatározó elemei – írja a turizmus.com.
Az egyik legkiemelkedőbb és legfrissebb sikertörténet a “Vízi Mozi” projekt, mely egy újszerű mozi élményt kínál a látogatóknak, ahol a vízen csónakázva nézhetnek filmeket. Ráadásul az ötlet a 150. születésnapját ünneplő Budapest egyik különleges programelemeként valósult meg a Városligeti Csónakázótavon.
Egy másik emlékezetes projekt az “Illatok kalandjátéka”, mely egy érzékszervi kiállítás formájában valósult meg, először 2022-ben Kecskeméten.
Az installációval a látogatók különböző illatpumpák segítségével ismerkedhetnek meg a szaglás izgalmas világával, így egy teljesen új, érzékszervi élményben lehet részük kicsiknek és nagyoknak egyaránt. A projekt megvalósítása hosszútávon is folytatódik: az Illatkalandorok ötlete országos roadshow keretén belül, összesen 8 további nagyvárosba viszi el az egyedülálló ismeretterjesztő programot, köztük Keszthely, Paks, Tapolca és Orosháza érintésével.
Ahogy a korábbi évek példái is mutatják, a pályázaton tehát kifejezetten keresik és díjazzák a merész ötleteket, amelyeket a HUB a verseny után is támogat.
A pályázók sikerességét már a verseny második körétől kezdődően folyamatos szakmai mentorálással támogatják a turizmus elismert szakértői. A legjobb ötletek kitalálói nettó 3.000.000 Ft ösztöndíjban részesülnek.
A versenyen két kategóriában: Szállodaipar-vendéglátás és Aktív turizmus területén várják azokat az ötleteket, amelyekkel a turizmusban a legjobb újításokat, fejlesztéseket lehet bevezetni.
A szervezők kiemelt figyelmet fordítanak a zöld innovációs megoldásokra, de lehet pályázni Digitális és IT innováció, valamint Szolgáltatás/termék- és Marketing fejlesztés témában is.
Mindeközben a CheckINN nem csak egy verseny, hanem egy közösség is. A pályázatban sikeresen résztvevők az Alumni program keretében további mentorálást és folyamatos támogatást is kapnak, ami kiemelten fontos a projektek sikeressége és a fiatalok fejlesztése szempontjából.
A tagoknak rendszeresen szerveznek különleges helyszínbejárásokat és találkozókat, ahol megoszthatják egymással tapasztalataikat és új szakmai ismertségeket köthetnek.