Indul a szezon a balatoni piacokon (Magyar Nemzet)

Tizedik szezonját kezdte meg idén a hévízi termelői piac, a Balaton legújabb szabadtéri árusítóhelyét, a zamárdi Patkó piacot pedig április közepén vagy május első hetében nyitná meg a Somogyi Helyi Termék Egyesület. A piacalapító szervezet elnöke, Vrancsik Tibor abban bízik, hogy a helyi, minőségi termékeket preferáló hazai vásárlók pótolják majd a járvány miatt otthonukban rekedteket.

Ünnepelnek és jó szezonra számítanak a Balaton elsőként megnyitott termelői piacának alapítói, a hévízi nagyparkoló mögött kialakított árusítóhelyek bérlői továbbra is jó szívvel kínálják majd termékeiket, a több száz kistermelő kertjéből származó zöldségféléket, gyümölcsöt, de várhatóan frissen sült házikenyérért is sorban állnak majd a vásárlók, nemkülönben füstölt áruért, sajtokért – írja a Magyar Nemzet.  Az önfenntartó piac a hévízi önkormányzat egyik büszkesége, az egész évben nyitva tartó kereskedelmi létesítményben nyaranta több száz kistermelő kínálja portékáját. Egyre többen igénylik a minőségi, vegyszermentes termékeket, így nem kell attól tartani, hogy magányosan álldogálnak majd a standoknál az árusok – vélekednek a gyógyfürdőváros nagypiacának eladói.

Egész évben nyitva tartó piac épült Zamárdiban is, a Somogyi Helyi Termék Egyesület (SHTE) agrárkamarai támogatással, a Terület- és településfejlesztési program pályázatán elnyert forrásból és európai uniós társfinanszírozásból együttesen 121 millió forintot fordított a röviden csak Patkónak nevezett piac létrehozására – közölte Vrancsik Tibor, az SHTE elnöke. Kifejtette:  Zamárdi állandó lakosainak száma a 2500-at sem éri el, de a Budapesttől leggyorsabban elérhető, népszerű üdülőhely nyaranta 18-20 ezer főre duzzad. Ezt figyelembe véve készült el a piac, amely nemcsak az észak-somogyi kistermelőket juttatja korszerű, hosszú távon biztos árusítóhelyhez, hanem közvetve munkahelyeket is teremt Zamárdiban. Elmondta, nem tart a fizetőképes kereslet csökkenésétől, a külföldieket pótolni fogják az itthon nyaraló hazaiak. Ők ugyanis bátrabban vásárolnak tartós termékeket, míg a külföldiek a hazautazási idő bizonytalansága, esetleges elhúzódása miatt jóval óvatosabbak.