A NIF Zrt. beruházásában intenzív kerékpárút-fejlesztés zajlik szerte az országban. Már a korábbiakban átadott 42 kilométernyi kerékpáros létesítmény is bizonyítja, hogy korábban nem látott ütemű munkálatok indultak el hazánkban. 2020-ban tovább folytatódott a munka, összesen 58 kilométernyi kerékpárutat adtak át, amelyből 19,4 km teljesen új kerékpárút. Országszerte több mint 69,5 km-en folyik jelenleg is az építés és mintegy 668 kilométernyi szakasz fejlesztésének előkészítése zajlik a háttérben.
Befejeződtek a munkálatok a fővárost és a Balatont összekötő kerékpáros útvonal, Budapest-Etyek közötti szakaszának Budaörs, Törökbálint és Biatorbágy településeket érintő részein, ahol a beavatkozások jellegéből fakadóan nem volt szükség építési engedélyekre. A beruházás keretében a 6,7 km-es szakaszon helyreállították az aszfaltburkolatot, padkák készültek, szintbe helyezték az aknafedlapokat, felfestették a burkolati jeleket, továbbá KRESZ-, kiegészítő- és információs táblákat helyeztek ki – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A Budapest-Balaton kerékpárút Budapest – Biatorbágy közötti 9,6 km-es, illetve a Biatorbágy – Etyek közötti 4,4 km-es szakaszon tavaly tavasszal megkezdődött a kiviteli tervek elkészítése és a már elkészült tervek alapján a kivitelezési munkálatok is elindultak és a nem engedélyköteles szakaszok egy része el is készült. Az Etyek – Tordas és a 710. sz. főút – Balatonakarattya közötti szakaszon megkezdődtek a kiviteli tervezési munkák.
Ősz végére lezárult a Balatoni Bringakör fejlesztésének egy újabb szakasza is. Ezúttal Balatonboglár és Balatonmáriafürdő között összesen 22,7 km hosszú, illetve Zamárdi és Balatonlelle között összesen 3,7 km hosszú lakóutcákat érintő szakasz újult meg. A fejlesztéssel leromlott burkolatminőségű utcák újultak meg, felfestették a tájékozódást segítő burkolati jeleket és kihelyezték az útbaigazító táblákat, valamint forgalombiztonságot javító egyéb forgalomtechnikai elemeket, mint például elsőbbséget szabályzó és veszélyhelyzetre figyelmeztető táblákat, burkolatjeleket, illetve az autósok sebességét csökkentő forgalomcsillapító küszöböket.
A turistaszezont követően, 2020 őszétől folytatódott a Balatoni Bringakör komplex felújítása. Ennek egyik eredményeként tervezetten idén nyárig a Balatonlelle és Balatonakarattya közötti teljes szakaszon befejeződnek a Bringakör munkálatai. A szakaszon belül még folyamatban lévő legjelentősebb munkavégzéssel érintett helyszínek Balatonlellén a Köztársaság utca szélesítése, Balatonszárszón a Jókai Mór utca szélesítése, Zamárdiban a Szent István utca, valamint Szántódon a Móricz Zsigmond utca mentén létesülő gyalog- és kerékpárút, illetve Siófokon a Baross híd átépítése, valamint a Szent László utca melletti gyalog- és kerékpárút építése.
Emellett folytatódik a Balatoni Bringakör további szakaszainak tervezése. A már rendelkezésre álló tervek alapján tervezetten tavasszal megkezdődhet az építési engedélyköteles szakaszok kivitelezése a Tihany és Örvényes közötti kb. 3,3 km hosszú szakaszon. Szintén 2021-ben Balatonkenese és Balatonfűzfő között 4,2 km-es szakaszon, illetve további önkormányzati utcákat érintő részeken is megkezdődnek a munkák. Az építési engedéllyel nem érintett szakaszok kivitelezése is folytatódik, immár a Balaton északi partján Balatonkenesétől-Gyenesdiásig tartó lakóutcákon vezetett szakaszokon újítják fel a meglévő burkolatot és a forgalomtechnikai elemeket.