Horváth Gyula: a Keléntől és a Helkától nem szabad megválni (magyarnemzet.hu)

Két új komppal és két katamaránnal bővül hamarosan a Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) hajóparkja, ezzel egy időben a szegecselt testű, elöregedett vízi járműveket eladná vagy nyugdíjazná a siófoki székhelyű részvénytársaság. A Bahart korábbi vezetője szerint a Keléntől és a Helkától nem szabad megválni.

Megtartanám a 2002-ben vízre tett Szent Miklóst, a flotta vezérhajóját és a jó állapotú Füred katamaránt, illetve azt gondolom, a Keléntől és a Helkától sem szabad megválni – vélekedett a Magyar Nemzetnek Horváth Gyula, aki 1996-tól 2013-ig állt a Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) élén.

Nyílt tenderfelhívás jelent meg az uniós közbeszerzési közlönyben, amely szerint hamarosan két komppal és két katamaránnal gazdagodik a Bahart flottája, amely a Magyar Turisztikai Ügynökség szándéka szerint 2030-ra teljesen megújul. A járművek szállítására is alkalmas átkelőhajók hossza a tervek szerint 45, szélessége 11,4, magassága 16,46 méter lesz.
A kompokon 120 személynek és harminc kerékpárnak jut hely, a 35 méter hosszú, 11 méter széles és 13 méter magas katamaránok zárt tereiben pedig kétszáz utas és harminc kerékpár szállítható. A négy vízi jármű gyártására kiírt ajánlattételi felhívás határideje december 28. Ajánlatot az a cég tehet, amely az elmúlt három lezárt üzleti évben legalább 600 millió forint nettó árbevételt ért el komp és hajó beszállításából.

Ideje korszerűsíteni a Bahart-flottát, én azonban meggondolnám, hogy mely hajókat kellene véglegesen kivonni a forgalomból, illetve melyeket kellene meghirdetni eladásra – hangsúlyozta Horváth Gyula.

A Hunor és a Magor gyorshajók eladásának nehéz­ségei kapcsán jelezte, hogy ebben a helyzetben a turisztikai vállalkozások nagyon meggondolják, érdemes-e hajóvásárlásba, víziközlekedési szolgáltatásba fektetni a pénzüket.

A teljes cikk itt olvasható el.