Folyatódik a vasútfejlesztés Balatonfüred és Keszthely között (zaol.hu)

Folytatódik a vasút-villamosítás a Balaton északi partján, ezúttal a Balatonfüred és Keszthely közötti 105 kilométeres szakaszon. A projekt részeként állomások is megújulnak – írja a zaol.hu.


Közzétette a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) a Balatonfüred-Tapolca-Keszthely, illetve az ehhez kapcsolódó Tapolca-Ukk vasútvonal fejlesztésére kiírt tervezői közbeszerzés eredményét. Ennek kapcsán a Magyar Építők azt írta, a projektben villamosítanak, felújítják az úgynevezett felvételi épületeket és előkészítik a központi forgalomirányítás működtetését. A fejlesztés a Szabadbatytyán és Keszthely közötti villamosítás második üteme.

A Balatonfüredig tartó 55 kilométeren az R-Kord Kft. és a Vasútvill Kft. konzorciuma dolgozik, a munkák várhatóan tavasszal zárulnak. A folytatásban Keszthelyig újul meg a vasúti infrastruktúra, továbbá az Ukk és Tapolca közötti szakaszon.

A NIF közölte, a beruházás során 25 helyszínen készülnek akadálymentes magasperonok, átalakítják a vágányképet és a kapcsolódó jelfogófüggéses biztosítóberendezéseket, 11 épületet és kilenc utasbeállót építenek, továbbá legalább négy településen parkolókat is.

A Magyar Építők emlékeztetett, a több mint száztíz éves vonalszakaszon ötven éve volt utoljára jelentősebb korszerűsítés, a pályarekonstrukciós munkálatok után pedig az eddigi sebességkorlátozások is megszűnnek. Az északi parti fejlesztést a leterheltsége is indokolja, hiszen a júliusi és augusztusi hétvégeken ellehetetlenül a közlekedés: dugóban állnak az autók, s a vonatokon egy gombostűt sem lehet leejteni. A korszerűsítés viszont lehetőséget ad arra, hogy ebben az időszakban a Balatonnál közlekedjenek a korszerű, légkondicionált, elővárosi villamos motorvonatok. Így kényelmesebb és gyorsabb lesz a vonatozás a tó északi partján, egészen Keszthelyig.