Építőipari ágazati fórumot tartottak Keszthelyen (TV Keszthely)

Legfőbb cél, javítani a szakképzésben az oktatás eredményességét és minőségét”- hangzott el a Keszthelyi Építőipari Ágazati Központban tartott fórumon. A szakmai tanácskozáson tájékoztatást kaptak az oktatásban és a gyakorlati képzésben érintett partnerek a képzőközpontok működéséről, a duális képzés tapasztalatairól is.

 

A szakképzés rendszerének erősödésével új lehetőségek, ágazati központok jöttek létre, amelyek segítik az intézmények vállalati kapcsolatait megerősítését a gyakorlati képzés területén, egyben fontos célként tűzték ki, hogy javítsák az iskolák infrastruktúráját és a gyengébb képességű tanulók felzárkóztatását.  A két éve alakult Keszthelyi Építőipari Ágazati Központban az építőipar szakmái iránt érdeklődő tanulóknak összetett képzést biztosítanak.

„Együtt van az elmélet a gyakorlattal. Tehát nem válik külön-külön az intézményi elméleti, gyakorlati képzés, hanem egy helyen, egy időben is történhet. Ezenkívül nagyon nagy előnye, ennek a képzésnek az, hogy össze tudjuk vonni ezeket az időszakokat. Tömbösíteni tudjuk a képzést és akár három hétig tudunk egy produktív munkát csinálni. Projekt alapon, elejétől a végéig. S utána tartjuk meg az elméleti foglalkozást.”

– adott tájékoztatást a TV Keszthelynek Papp Sándor, a Keszthelyi Építőipari Ágazati Képzőközpont Nonprofit Kft. ügyvezetője.

A Keszthelyi ágazati központban tartott szakmai fórumon az Építőipari Ágazati Készségtanács elnöke, Tóth Istvánné a szakképzés tartalmi szerkezetének folyamatos fejlesztéséről és korszerűsítéséről, a munkaerő-piaci igények és a képzési kínálat összehangolásáról beszélt. A keszthelyi képzőközpont szerepét az oktatásban és a gazdaságban a Zala megyei kamara képviselője, Düh Sándor fogalmazta meg.

„Ez egy rendkívül figyelemreméltó képzőközpontot hoztak létre a Papp Sándor úrék. Számunkra az volt meglepő a kamara részéről és nagy örömmel fogadtuk, hogy öt vállalkozás, relatív konkurenciái egymásnak és  létrehozták ezt az ágazati képzőközpontot az építőiparban ahol nagyon nagy szükség van a munkaerőre, mert nagy a munkaerőhiány.”

A tanulók intézményi képzését gyakorlati képzéssel kiegészítő duális képzés jól megvalósítható a képzőközpontokban. Így az oklevél megszerzésével tapasztalt szakemberek kerülnek ki a munka világába.