Ipari remekek, muzeális értékű, az utakról már rég eltűnt gyönyörű vonalvezetésű autók kiállítását és szépségversenyét rendezik meg ismét a Tagore sétányon. Hazai és külföldi gyűjtők jóvoltából több mint ötven különleges és egyedi összeszerelésű autót láthatnak az érdeklődők az immár nyolcadik alkalommal megrendezendő Concours d’Elegance rendezvényen. Elegancia és a nagy múltú márkák találkozása a sétányon.
Közel ötven veterán autót és húsz motorkerékpárt láthatnak majd az érdeklődők a Tagore sétányon május 12-14 között. Európában is ritkaságnak számító személy illetve versenyautókat állítanak ki a Concours d’Elegance keretében – írják a város honlapján.
A háromnapos program egy hagyományosnak mondható Győrből induló kergetőzéssel indul május 12-én, pénteken délután. A járművek a Tagore sétányra 17 óra körül futnak be, a szépségverseny pedig május 13-án, szombat reggel kezdődik. Napközben bemutatják az autókat és tulajdonosaikat, a szakmai beszélgetéseket Bazsó Gábor Karotta vezeti majd, ami garancia a szellemes, érdemi párbeszédre.
A díjátadót vasárnap egy órakor rendezik meg a sétányon felállított vörös szőnyegen, majd az autók tiszteletkört tesznek a városban.
Az ötven gyönyörű vagy éppen meghökkentő oldtimer között ebben az évben is lesz néhány igazi különlegesség, mint például egy BMW Formula-2-es versenyautó vagy az 1929-ben készült, az Egyesült Államok első sorozatgyártású fronthajtású autója a Cord L-29 Roadster. Felvonul a mai napig modern és futurisztikus Citroën DS, egy Lancia Delta Integrale, a típus 1988 és 1992 között nyolc FIA ralivilágbajnoki címet szerzett, öt gyártói címet és három versenyzői trófeát.
A méregdrága brit sportkocsik, olasz gyöngyszemek és persze a nagy, klasszikus márkák mellett látható lesz a motorkerékpárok Rolls-Royce-a, az 1927-ben gyártott Brought Superior SS100, de itt lesz a magyar Pannónia T1 és a hozzá tartozó Duna oldalkocsi 1963-ból is. Az oldalkocsit egyébként csónaknak becézték, nem véletlenül, mert a Dunai Hajógyárban vízibuszok, csónakok, kajakok között készült, mi másból, mint alumíniumból.
A balatonfüredi Concours d’Elegance-on szinte a kezdetek óta egy öttagú zsűri szavazatai alapján osztják ki a díjakat, de a közönség is voksolhat a számára legszebb veterán autóra. (Szavazni a helyszínen lehet majd május 14 én, délig.) Az autók bírálatánál elsősorban a szépség, az esztétikai megjelenés a legfontosabb, nem véletlen, hogy a zsűriben a műszaki szakértők mellett művészettörténész és képzőművész is mindig helyet kap.
A Concours d’Elegance története egészen a 17. századi francia arisztokraták világához vezethető vissza, akik a nyári hétvégéken felvonultatták lovas kocsijukat Párizs parkjaiban. A ’20-as, ’30-as évek Magyarországán is közkedvelt eseményeknek számítottak az efféle mustrák, amelyeket először a Margitszigeten, majd a lóversenypályán rendeztek meg. Itt a „legelegánsabb pesti nők és autók” gyűltek össze, a hölgyek a rendezvényre külön ruhakölteményekkel készültek, az urak nemegyszer egyedi, különleges karosszériát rendeltek autójuknak. Időközben a technika ugyan fejlődött, a szándék marad, ezt a hagyományt folytatja a Balatonfüred Concours d’Elegance.