A kiválasztott OTP Business nagykövetek között van mások mellett a Balaton téli népszerűsítésén dolgozó cégcsoport, beszállítóit percek alatt kifizető fordítócég vagy elektromos kerékpárokat árusító vállalkozás vezetője is. A kiválasztott cégek abban is hasonlítanak egymásra, hogy piaci réseket találtak, amelyeket sikerrel betöltve tudnak folyamatosan fejlődni – foglalta össze a kapcsolódási pontokat a profitline.hu.
Bármilyen cégméretet vagy szektort képviseljenek is, a program résztvevői a közös rendezvényeken egyre több témában fedezik fel a tartalmi különbségeken átívelő hasonlóságokat, és tanulnak egymástól üzleti gondolkodást, az ügyfelek és a munkatársak megtartását célzó eszközöket, miközben a bank is jobban megismeri mindennapi kihívásaikat és egy pénzintézettel szemben támasztott elvárásaikat.
Gál-Berey Tünde, Villámfordítás fordítóiroda (Easy Media Kft.)
A Villámfordítás fordítóiroda a mai világban kivételesnek tűnő méltányos kereskedelmi elvek mentén működik: nem kevesebb, mint ezerkétszáz alvállalkozóval dolgoznak, ami nem csoda, hiszen mindegyikőjüket, fordítókat, tolmácsokat a világ minden táján, átlagosan öt és fél perc (!) alatt fizetik ki, a hétvégéket is beleértve. „Banki munkaórától függetlenül, az eBiz rendszerén keresztül pillanatok alatt ki tudjuk egyenlíteni partnereink számláját. Azaz, közhelyesen hangozhat, de cégünk sikerének alapja a bizalom és az átláthatóság: mi minden beszállítónkat nemcsak kifizetjük, de gyorsan fizetjük ki” – mondta Gál-Berey Tünde.
A 32 nyelvet és 20 szakterületet behatóan ismerő Villámfordítás azonban nemcsak erről kapta nevét: minőségi fordításaik a fejlett technológia révén gyorsabbak és gazdaságosabbak is a hagyományos fordítószolgáltatókhoz képest. Intelligens szoftvereik növelik fordítóik hatékonyságát, a költségnövelő ismétlődéseket például már az árajánlat elküldése előtt kiszűrik, így nemcsak az ügyfél pénztárcájával, de idejével is takarékoskodnak.
A Villámfordítás alapítója számára az a legizgalmasabb az OTP Business Nagykövet Programban, hogy közelről láthatja, amint egy olyan nagyvállalat mint az OTP, kapcsolódik az ügyfeleivel és nyitottá válik fejlesztésekre, ötletekre. „A hozzám hasonló cégekkel való találkozások, beszélgetések pedig nagyon inspirálóak, hiszen hasonló problémáink vannak és rengeteg ötletet kapunk egymástól” – tette hozzá a szakember.
Tóth Balázs, BL YachtClub (GastroDock Kft.)
A Balatonért és annak a hagyományosnál színesebb és a nyári szezonnál hosszabb programkínálatért dolgozik Tóth Balázs és csapata Balatonlellén. A modern BL YachtClub vitorláskikötő mellett három éttermet és egy 80 szobás hotelt is üzemeltetnek, sőt a szomszédos Bogláron mosodát is nyitottak pár éve. „Nem találtunk jó tisztítót a környéken, ezért csináltunk egyet. Bevált, eddig ötven olyan céges ügyfelünk van, akikkel éves együttműködés alapján dolgozunk”. A Gastrodock Kft. fő célja azonban nem a dél-balatoni abroszok, hanem a szezon „foltmentesítése”: Tóth Balázs szerint a Balaton nem egy kéthónapos történet, mert ennyi időre gyakorlatilag nem lehet fenntartható üzleti modellt építeni. Üzleti és kulturális indíttatásból is missziójuknak tekintik, hogy a tavi programkínálatot az egész évre kiterjesszék.
„Úttörőnek számítunk, mi csináltunk például először műjégpályát a Balaton partjára, mi vágtuk ki az elhíresült jégkörhintát, télen nemcsak karácsonyi vásárt, de vitorlásverseny-sorozatot szervezünk, és mindent megteszünk azért, hogy egész évben sok vendég legyen a Balatonnál. Nagyon örülünk, hogy mások is belátják, nemcsak nyáron fér el sok jó étterem, hotel és fesztivál legnagyobb tavunk körül”.
Az OTP Business nagykövete a folyamatos innovációban, az előretekintésben hisz, és abban, ha olyan különleges dolgokat csinálnak, amelyek felkeltik az emberek érdeklődését. A jelek szerint ez sikerül is nekik, hiszen ki ne kapná fel a fejét a Balatonban fürdőző elefántokra? A ma már Balatonlelle egyik nevezetes programjának számító cirkuszi elefántok fürdetése ugyanis szintén az ő nevükhöz fűződik.
Márkodi Szilvia, Ultimate e-Bike (Electro Trade Hungary Kft.)
Márkodi Szilviáék cége négy éve alakult, de igen dinamikusan fejlődik: eddig minden évben duplázni tudták bevételüket. Mindez nemcsak a vállalkozás, de környezetünk szempontjából is örömteli, hiszen az Electro Trade Hungary Kft. elektromos járművek, leginkább kerékpárok, rollerek és mopedek kiskereskedelmi értékesítésével foglalkozik. Budapest belvárosában található bemutatótermükben tesztelni, illetve bérelni is lehet ezeket az egyre népszerűbb, környezetkímélő járműveket, ahonnan a kiszemelt e-biciklivel akár haza is tekerhetünk, élvezve az elektromos rásegítés előnyeit. Emellett javítással is foglalkoznak, sőt a terveik között országos szervizhálózat kiépítése is szerepel.
Az OTP Business nagykövete szerint egy jó partnerségben a felek a hozamokon és a kockázatokon is osztoznak, ugyanakkor elengedhetetlennek tartja a szimpátiát, ami gördülékennyé teszi az egymás közötti kommunikációt. „Számomra a partnerség azonban leginkább a hitelességről és a toleranciáról szól, ez ugyanolyan fontos az üzleti életben, mint a magánéletben”- tette hozzá.
„Számunkra is nagyon inspiráló látni, amint nagyköveteink egymástól tanulnak, sőt üzleteket kötnek. Az a célunk a Nagykövet Programmal, hogy egyrészt megmutassuk ügyfélkörünk sokszínűségét, illetve mi is tanuljunk, és jövőbeni szolgáltatásainkat minél inkább ügyfeleink valódi igényeire szabjuk – mondta Csonka Tibor, az OTP Business ügyvezető igazgatója.