Berobbant a Nyitott Balaton a tónál (sonline.hu)

Sikeresnek tartja a Nyitott Balaton elnevezésű kampányt a Balatoni Turizmus Szövetség (BTSZ), amelynek célja az volt, hogy megmutassa, milyen sokszínű a balatoni régió turisztikai kínálata ősszel is – közölte Éskovács Péter, a kampány sajtótanácsadója. Azt mondta, megpróbálják népszerűsíteni azokat az éttermeket, cukrászdákat, amelyek egész évben nyitva vannak. Legnagyobb tapasztalat az, hogy jóval több olyan különleges hely van a Balatonon, amely nyitva tart a hidegebb hónapokban is, mint azt bárki is gondolná – írja a sonline.hu.

A legtöbb balatoni vállalkozó ugyanis nem foglalkozik azzal, hogy beszéljen erről a nyilvánosságnak. Ők abban bíznak, hogy a minőség, a szakértelem hosszabb távon meghozza a hírnevet, ami kell a sikerhez. Ez az egyik oka annak, hogy mindig csak ugyanaz a tizenöt–húsz étterem, kávézó szerepel a sajtóban. Tulajdonosaik nyitottabbak az új kommunikációs felületek iránt, rendszeresen találkoznak újságírókkal, eljárnak olyan turisztikai fórumokra, ahol népszerűsítik szolgáltatásaikat.

Fekete Tamás, a BTSZ alelnöke szerint jóval több azoknak a kulináris helyszíneknek a száma, amelyek megérdemelnék, hogy figyelmet kapjanak a médiában, különleges kínálatuk miatt. Ezért a BTSZ arra összpontosít, hogy ezeket a szolgáltatókat felkutassa és rávegye a nyitottságra. Az alelnök aláhúzta, az idei őszi kampány sikeres volt, mert soha nem látott mértékben tudósított a sajtó, a közösségi média a Balaton történéseiről. Ennek egyik oka, hogy sikeres sportolók, orvosok, kommunikációs szakemberek segítségével népszerűsítették az őszi Balatont.

– Egyeseknek elég az, ha a tévéből ismert celebekkel népszerűsítik kínálatukat, megpróbálják hatalmas hírként „eladni” a sajtónak, hogy egy tévés személyiség kávézót nyitott a településen – fogalmazott Éskovács Péter sajtótanácsadó. Szerinte a balatoni kampányok szervezőinek is meg kell újítaniuk kommunikációs üzeneteiket, különös tekintettel a fiatalokra. – Amire a boomerek (a világháború után, 1941–1965 között született generáció – a szerk.) vevők, arra az Y és az X generáció már alig nyitott, a Z és alfa generáció pedig már  nem is akarja érteni azokat az üzeneteket, amelyeket a klasszikus kommunikációs csatornákon kapnak. Így alapvető, hogy meg kell újítani a balatoni turisztikai kommunikációt – mondta Éskovács Péter. Hozzátette, vannak olyan dolgok, amelyeket kortól és nemtől függetlenül mindenki értékel, ez pedig a teljesítmény és a minőség. Ez az oka annak, hogy a Nyitott Balaton akció népszerűsítésére olyan sportolókat kértek fel, akiknek szavára mindenki odafigyel. Ezért szerepelt az akcióban tizennyolcszoros ironman, BMX magyar bajnok és Európa egyik legismertebb vitorlázója.

Éskovács Péter szerint jövő tavasszal a kerékpáros turizmus lendül fel majd igazán a Balaton körül, hiszen ma már Budapestről is el lehet tekerni a tó partjára, és több bringaközpont is épült a régióban. A kulináris turizmusnak jót tesznek a nemrég átadott Michelin-csillagok is, amelyekből jutott bőven a Balatonra. Így az időjárás szeszélyétől független, minőségi kulturális események lehetnek az utazók kedvencei jövőre.

Szombaton gasztropiknikkel és adventi vásárral nyílt meg az ünnepi forgatag Balatonlellén, a BL Yacht Clubban.