A Balatonnál március 1-től hivatalosan is megkezdődik a fagylaltszezon, ami a helyi cukrászdák és vendéglátóhelyek számára a gazdasági élénkülés időszakát jelenti – olvasható a Balatoni Turizmus Szövetség közleményében. A tavalyi év óriási sikere után ismét kapható például lesz a Balaton fagyija, amelyből több mint 20.000 gombócot adtak el, közölte a tavalyi verseny nyertese, Vadócz Jenő, a balatongyöröki Promenád kávéház cukrásza.
A Balatoni Turizmus Szövetség kommunikációs aktivitásának köszönhetően a tavalyi évben több mint 150 cikk, rádiós és híradós tudósítás jelent meg a versenyről, ami jelentős mértékben hozzájárult a fagylalt népszerűsítéséhez. A médiafigyelemnek és a pozitív visszhangnak köszönhetően a versenyen induló egyes cukrászdák forgalma átlagosan 15 százalékkal nőtt – mondta Fekete Tamás, a szervezet elnöke.
Mint mondta: a Balaton fagyija verseny nem csupán egy gasztronómiai esemény, hanem egy igazi turisztikai attrakció, amely a Balaton régió gazdasági életére is pozitív hatást gyakorol. A versenynek köszönhetően a cukrászdák nemcsak a szezonális forgalmat növelik, hanem a Balaton régió imázsát is erősítik.
Hasonlóan vélekedik Vadócz Jenő is, szerinte a fagylaltszezon nem csak a fagylalt szerelmeseinek nyújt örömet, hanem a Balaton régió gazdasági fejlődéséhez is hozzájárul. Mint mondta: a Balaton Fagyija verseny tavalyi nyertes íze, a Balatoni mámor névre keresztelt diós-fügés fagylalt, március 1-től biztosan kint lesz a pultban. Ezt az ínyencséget ugyanis még télen is keresték az „legelvetemültebb” fagyikedvelő turisták. A Balatoni mámor mellett többek között készülök kardamomos szilvasorbet-val, túrófagyival vagy éppen meggyöntetes joghurtfagylalttal.
A jó rendezvények a számokban is megmutatkoznak
Princzinger Péter, a VisitBalaton365 ügyvezető igazgatója a kulináris események jelentőségét hangsúlyozza a Balaton régió turisztikai vonzerejének növelésében. A szakember számos interjúban már korában is kiemelte, hogy a Balaton 2024-ben 3,2 millió vendéget fogadott, ami 6,7 százalékos növekedést jelentett az előző évhez képest. A látogatók 75 százaléka belföldről, 25 százaléka pedig külföldről érkezett. Szerinte a pozitív turisztikai eredményekhez jelentős mértékben hozzájárultak a régióban megrendezett, magas színvonalú kulináris fesztiválok, versenyek is. Ezek az események nemcsak a helyi gasztronómiai kínálatot mutatták be, hanem a régió turisztikai termékpalettáját is bővítették, vonzó alternatívát kínálva a hagyományos nyári szezonon túl is – nyilatkozta a szakember.