Minden eddiginél frissebb adatokon alapuló, átfogóbb, részletesebb gimnáziumi rangsor készült a most felvételiző diákok és szüleik tájékozódását segítendő. A Mathias Corvinus Collegium (MCC) Oktatási Hivatal (OH) közreműködésével létrejött értékelése Magyarország 100 legjobb gimnáziumát mutatja be, amely elsőként 2025. február 6-án jelent meg a Mandiner mellékleteként. A rangsor élén két budapesti és egy vidéki gimnázium végzett – írja a zaol.hu.
Lovassy László Gimnázium, Veszprém (Forrás: vehir.hu)
Az MCC Országos Gimnáziumi Rangsor összeállításakor 400 iskolának az Oktatási Hivatalban rendelkezésre álló, közhiteles adatait vizsgálták meg, amelynek során kialakult az érintett gimnáziumok TOP100-as sorrendje. A rangsor első tíz helyezettje a következő:
Intézmény neve | Székhely | Helyezés |
Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium | Budapest | 1 |
ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola és Gyakorló Gimnázium | Budapest | 2 |
Lovassy László Gimnázium | Veszprém | 3 |
Békásmegyeri Veres Péter Gimnázium | Budapest | 4 |
Kőrösi Csoma Sándor Két Tanítási Nyelvű Baptista Gimnázium | Budapest | 5 |
Budapest V. Kerületi Eötvös József Gimnázium | Budapest | 6 |
ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és Kollégium | Budapest | 7 |
Berzsenyi Dániel Gimnázium | Budapest | 8 |
Budaörsi Illyés Gyula Gimnázium, Technikum és Szakképző Iskola | Budaörs | 9 |
Szent István Gimnázium | Budapest | 10 |
A további hasznos információkkal kibővített TOP100-as rangsor a Mandiner február 6-i számában olvasható, amely már kapható az újságárusoknál. Magyarország 100 legjobb gimnáziuma számára az MCC ünnepélyes díjátadó gálát szervez és díjat ad át.
Az 1996-ban alapított MCC a Kárpát-medence legjelentősebb tehetséggondozó intézménye. A hazai közoktatás kínálatát kiegészítő, ingyenes képzési programjaival jelenleg mintegy 7.600 diákot ér el, akik közül a legtöbben, közel 4.800-an középiskolások.
Az Oktatási Hivatal a köznevelés területén Magyarország kiemelkedő jelentőségű, központi intézménye, amely szakmai irányítási, támogatói, felügyeleti és fejlesztési feladatai mellett statisztikai, adatgyűjtési tevékenységet is végez.
Az elemzésnek a szakgimnáziumok, valamint azok az intézmények, amelyekkel kapcsolatban az adatok teljes körűen nem álltak rendelkezésre, nem képezték részét. A módszertan, valamint az Oktatási Hivatal által biztosított közhiteles adatok együttesen megteremtették az objektív összehasonlítás lehetőségét, amelynek szempontjai a következők voltak.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az indikátorok azonos súllyal vették figyelembe az érintett intézmények bizonyos szempontú társadalmi elismertségét, valamint a tanári munka és a tehetséggondozás eredményességét. A hét elemzési terület együttes alkalmazása lehetővé teszi, hogy az MCC Országos Gimnáziumi Rangsor a ma elérhető legalaposabb, legmegbízhatóbb értékelést adja a gimnáziumokról. Az MCC és az Oktatási Hivatal együttműködési megállapodást írtak alá a rangsor évenkénti megjelentetéséről.