A Balaton térsége az egyik legnépszerűbb úti cél a tavaszi szünetben (MTI)

Magyarországon idén húsvétkor a nagyszülők és a szülők többsége 5000 forintnál többet költene ajándékra gyermekenként – derül ki a REGIO Játékkereskedelmi Kft. friss, online felméréséből, amelyet csütörtökön juttattak el az MTI-nek.  A tavaszi szünetben a családok egynegyede utazik el, tízből kilencen belföldre. A legnépszerűbb úti célok a Balaton-parti települések, Budapest és Eger a kutatásuk szerint.


A kutatás szerint a legtöbb gyerek idén édességet, játékot és könyvet kap ajándékba, a játékok közül is a legnépszerűbbek a kreatív, fejlesztő játékok, a társasok és a szabadtéri játékok. Az esetek többségében 2 különböző ajándékkal készülnek a szülők a gyerekeknek, amiket 1-2 héttel az ünnep előtt szereznek be online és személyesen, vegyesen.

Húsvétkor a válaszadók többsége (43 százalék) 5-10 ezer forint között, míg 37 százalékuk inkább 5 ezer forint alatt keres meglepetést, 10 ezer forintnál többet csak minden ötödik szülő és nagyszülő költ ajándékra.

Gyaraki Dávid, a REGIO ügyvezető-helyettese a közleményben elmondta: húsvétkor nagyjából az éves forgalom 8 százaléka valósul meg. Az online kosárérték a tavalyihoz hasonlóan 13 ezer forint, míg az áruházakban 10 ezer forint körül alakul idén – tette hozzá.

A tavaszi szünetben a családok egynegyede utazik el, tízből kilencen belföldre. Az 1-2 napos (54 százalék) és a 3-4 napos (37 százalék) kikapcsolódást választják legtöbben, 4 napnál hosszabb időre a megkérdezettek csupán 9 százaléka utazik el.  A legnépszerűbb úti célok a Balaton-parti települések, Budapest és Eger a kutatásuk szerint.

A REGIO Játékkereskedelmi Kft.-t 1990-ben családi vállalkozásként alapították, 100 százalékban magyar tulajdonban van, országszerte 43 játékbolttal rendelkezik, és 20 százalékos részesedésével piacvezető a hagyományos magyar játékpiacon. A több mint 500 főt foglalkoztató vállalat 2023-ban 21,421 milliárd forint nettó árbevételt ért el, 6 százalékkal többet, amint az előző évben.