Ütemterv szerint halad az M7 – 710. sz. főút csatlakozásának építése

A végéhez közeledik  M7 – 710. sz. főút csatlakozásának építése. A 2017 őszén megkezdett kivitelezés utolsó szakaszában az M7-es autópálya közelében már az új csomóponti ágak aszfaltozása zajlik,  a 710. sz. főút és a 7205. sz. főút csomópontjában a körforgalmi csomópontban dolgoznak. A csomópont mellett épülő Budapest-Balaton kerékpárút hídja szerkezetkész állapotban van – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A munkálatok miatt az M7 autópályán forgalomkorlátozásokra számíthatnak a közlekedők.

Az M7 autópálya Budapest irányába vezető oldalán a 88-89 kilométerszelvénynél 2019. augusztus 31-ig 80 km/h sebességkorlátozás van érvényben. Ez idő alatt a leállósáv egy részét lezárták, és sor kerülhet egy munkanapos külső sáv zárásra is.

Az M7 autópálya Balaton irányába vezető oldalán a 87-89 kilométerszelvény közötti szakaszon sávelhúzással kialakított, szűkített sávszélességű belső és külső sávokon haladhat a forgalom 60 km/h sebességkorlátozás mellett.

A 90. sz. kijáratot a terelőút megépüléséig, várhatóan 2019 június közepéig zavartalanul használhatják a közlekedők, ezt követően a 90 sz. kijárat felé történő lehajtás a jelenlegi lehajtó mellett található terelőúton keresztül történik majd. A terelőút csatlakozásainak kialakítása egy-egy napos forgalomkorlátozással járhat.

A 7205 j. úton a körforgalmi csomópont építési munkálatai miatt 2019. májustól 40 km/h sebességkorlátozás mellett félpályás útszűkület bevezetésére kerül sor. Ezt követően a 12-13. kilométer szelvény között átterelik a forgalmat az új pályaszakaszra, illetve az ideiglenesen kialakított terelőútra.

A kivitelező 2019 júniusában kezdi el a 710. sz. főút forgalmi sávjainak bekötését az új csomópontba, melynek munkálatai félpályás útlezárás mellett folynak majd. Ezen a szakaszon 40 km/h óra sebességkorlátozás és jelzőlámpás forgalomirányítás mellett egy sávon, váltakozva haladhat a forgalom.

Az M7 autópálya ezen szakaszán a nyári csúcsidőszakokban jelentősen feltorlódik a forgalom, mivel a Balaton északi partjára tartó forgalom itt hagyja el az autópályát és a megy rá a 71. sz. főútra. A fejlesztésnek köszönhetően a forgalom közvetlenül a nagy kapacitású 710. sz. főútra hajthat majd, így várhatóan kisebb lesz torlódás- áll a NIF Zrt. sajtóközleményében.