Ismét dugók a 76-os főúton – békaátjárót építenek (Keszthelyi TV)

A tavalyi nyarat idéző, jelentős torlódások alakultak ki ismét a 76-os főúton – több arra közlekedő erről számolt be az elmúlt napokban. Mint a Keszthelyi TV megtudta: egy tervezett, korábban már jóváhagyott terelési munka miatt bevezetett félpályás útzár okozza a dugókat. Az érintett szakaszon békaátjárókat építenek, a forgalom feltorlódása pedig kihat a 71-es, Keszthely felé vezető útra is.

Március 16-ától szinte mindennapos, hogy a 76-os főúton feltorlódik a forgalom. Az M76-os gyorsforgalmi út II. ütemének kivitelezésével kapcsolatos munkálatok kezdődtek meg Fenékpuszta közelében. Az utak alá ugyanis békaátjárókat építenek, emiatt két helyszínen alakítottak ki félpályás jelzőlámpás forgalomterelést. Az egyik helyszín a munkaterület nyugati végén, a Sármellék felé vezető szakaszon; a másik a Balatonberényi csomópont környezetében van.

“Itt bonyolódik az M7 autópálya 71-es számú főútnak a keszthelyi irányú forgalma tulajdonképpen. Ennek a félpályás terelésnek van egy jóváhagyott forgalomterelési terve, amit a Magyar Közúttal egyeztetve készített el a kivitelező. Elindult ugye ez a tervezett forgalomelterelés, és azzal kellett szembesülnünk, hogy dugók alakultak ki. Az volt tapasztalható, hogy reggel 9:00 óra körül illetve délután, két-három óra magasságában nagyobb, jelentősebb torlódás alakult ki a balatonberényi csomópontnál” – mondta el Kiss Boglárka, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője.

A problémával legelőször a közlekedők szembesültek, véleményüknek többen is a közösségi médiában adtak hangot, a munkálatok okát is keresve. A kétéltűek számára készülő átjárókból összesen tíz darabot helyeznek el a szóban forgó szakaszokon. A betonelemek beépítése folyamatosan zajlik. A tájékoztatás érdekében az elkerülést lehetővé tevő csomópontokban egyedi információs és terelőtáblák elhelyezése is várható, ha szükséges. A napokban megújult Magyar Közút honlapján, az utinform.hu oldalon is kiválóan lehet tájékozódni arról, hogy a helyszínen mire lehet számítani közlekedés szempontjából, de a rádiók is tájékoztatják a hallgatókat. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője elmondta továbbá: a kialakult helyzetet követően a szakemberek helyszíni bejárást tartottak és megoldásra is jutottak.

“A kardinális időpontokban, tehát a reggel kilences időpontban, illetve délután kettő-három óra körül időpontban 1-1 órára – a forgalom nagyságától függően – jelzőlámpa helyett jelzőőr fogja irányítani majd a forgalmat. Elsősorban most a balatonberényi csomópontnak a megoldására fókuszálunk, tehát itt biztosan. Azt fogják ma megnézni a hatóságok – a Magyar Közút illetve a kivitelező is -, hogy milyen ezeknek a jelzőlámpáknak a kiürítési ideje. A jelzőőr tulajdonképpen sokkal dinamikusabbá tudja tenni a forgalmat” – tette hozzá.

A jelzőőrös irányítás az elmondottaknak megfelelően már működik. A forgalmasabb időszak végén a jelzőőr a tevékenysége alatt elfordított jelzőlámpát ismét a közlekedők felé fordítja, a torlódások jobbára ezt követően alakulhatnak ki. Az ígéretek szerint ennek hossza már elviselhető. Kiss Boglárka elmondta továbbá: a húsvéti ünnepkör négy napos időszakában – a várható nagyobb terhelésre tekintettel – a kivitelező lehetővé teszi a forgalom haladását mindkét útpályán. Ezen felül további, a közlekedési helyzethez és a lehetőségekhez igazodó rugalmasságáról biztosítja a járművezetőket a munkálatok során – a Keszthelyi Televízió híradása szerint.