Szallas.hu: 2023-ra helyreállhat a belföldi, vidéki turizmus

A hazai turizmus már 3 év múlva elérheti a 2019-es szintet, ezt követi majd az autós külföldi be- és kiutazások helyreállása, de a légitársaságok 6 évet jósolnak a forgalom visszaállására – hangzott el a Szallas.hu Kiemelt Partneri Konferencián. A SZÉP-kártya költések rekordot döntöttek júliusban és augusztusban, míg a Google felületén leadott szálláskeresések kétharmada már mobilról érkezik – áll a szallas.hu közleményében.

Nyolcadik alkalommal tartotta meg kiemelt partnereinek szóló őszi szakmai konferenciáját a Szallas.hu. A rendezvény célja, hogy a résztvevők első kézből kapjanak naprakész tájékoztatást és hasznos, releváns tudásanyagot a szakmát jelenleg kiemelten foglalkoztató témák kapcsán.

Szigetvári József, a Szallas.hu csoport vezérigazgatója ismertette a jelenlévőkkel a következő éveket érintő előrejelzéseit az idei trendek alapján. Az átalakulás jelentős: felerősödött az igény az egyedi élmények és szolgáltatások, valamint az egyszerű online fizetés iránt, ami az e-kereskedelem mozgatórugója. A szakember azt is elmondta, míg a belföldi turizmus 2-3 éven belül visszaállhat a 2019-es szintre, a külföldiek okozta hiány sokkal lassabban gyűrűzik majd vissza. Azt is hozzátette, hogy a légitársaságok kb. 6 évre jósolják a helyreállást, ugyanakkor az autóval elérhető távolságból beutazók okozta forgalom akár hamarabb is élénkülhet.

A hallgatóság elsők között ismerhette meg Vargáné Jandrasits Ildikó, az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. vezérigazgatójától az OTP SZÉP-kártya trendjeit a szállás- és vendéglátóiparban. Az általa közölt adatok szerint júliusban és augusztusban rekordot döntöttek a SZÉP-kártya költések, idén eddig összességében 32 százalékkal nagyobb értékben fizettek a kártyatulajdonosok, mint a tavalyi év első 9 hónapjában.

A Google képviseletében Erdős Ádám, Industry Manager ismertette a belföldi turizmus keresési trendjeinek átalakulását. Előadásában felhívta a partnerek figyelmét arra, hogy mára a szálláskeresések kétharmada mobilos, így érdemes erre fókuszálni minden szállásadónak és a piac szereplőinek. Azt is elmondta, hogy a keresési kifejezések top listája is átalakult. Nagyott nőtt példál a tisza-tavi szállások, az erdei, az olcsó és a vidéki szállások keresési kifejezések használata. Adataik szerint kb. 4-10 százalékkal többen kerestek apartmanra.

A konferencia további előadói a turizmust érintő változásokra kínáltak megoldásokat vagy mutattak be saját példákat. Így hasznos információk hangoztak el a biztonságos online konferenciaszervezésről és a szállásipar digitalizációs lehetőségeiről is. Továbbá értékesítést és marketinget támogató hasznos optimalizációs javaslatokat is megismerhettek a résztvevők.