Egyben marad-e a Balatoni Hajózási Zrt.?

Mióta ismét meghatározó állami többségi tulajdonba került a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART), sokakat foglalkoztat, vajon egyben marad-e a Balaton-régió stratégiai cége. Hosszú ideig úgy tulajdonolhatták a kikötővel rendelkező önkormányzatok, hogy az állam feltételül szabta számukra a társaság egyben tartását. A BAHART korábbi vezérigazgatójával, Horváth Gyulával a magyarnarancs.hu készített interjút a kérdésről, aki szerint: „Félő, hogy egyéni érdekek mentén fog széthullani a Széchenyi által egyben tartani óhajtott balatoni hajózás.”

A BAHART tőkeemelésének bejelentésekor Guller Zoltán, a több mint 75 százalékossá vált állami tulajdonosi jogokat gyakorló Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója elmondta milyen, régóta aktuális fejlesztéseket terveznek a hajózási társaságnál, ugyanakkor kitérő választ adott a cég jövőbeni egyben tartását firtató újságírói kérdésre.

A magyarnarancs.hu interjújában a hajózási céget 1996 és 2013 között vezető Horváth Gyula beszél arról is, hogy végig egységesek voltak-e a tulajdonos-önkormányzatok, és melyek a BAHART legértékesebbnek tartott vagyonelemei.

A menetrendi hajózással állami feladatokat is ellátó BAHART legfontosabb üzletágai között van a cég vitorláskikötő-láncának, valamint a Szántód-Tihany között közlekedő kompnak az üzemeltetése is.