Szorosabb együttműködést, közvetlen kommunikációt kérnek Siófoktól (sonline.hu)

Szorosabb együttműködést, közvetlen kommunikációt és hosszú távú turizmusfejlesztési stratégiát várnak a városban működő turisztikai vállalkozások a siófoki önkormányzattól – hangzott el a napokban a SióKör találkozóján.

 

Az összejövetelen Siófok meghatározó szállodáinak vezetői mellett vendéglátósok is szép számmal képviseltették magukat. Valamennyien azt sérelmezték, hogy a város és a vendégeket fogadó szolgáltatói kör között nincs kommunikáció – tudósít a sonline.hu.

A turisztikai szakemberek meglátása szerint annak ellenére, hogy Siófokban hatalmas potenciál rejlik, a város turizmusa az elmúlt mintegy 10 évben egy helyben topog. Hiányzik a közös platform is, aminek az eredménye, hogy a szállodák és az egyéb szolgáltatók elszigetelten, a várostól függetlenül népszerűsítik önmagukat, illetve Siófokot.

A turizmusban érdekelt vállalkozásokat összefogó Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesületet az önkormányzat két évvel ezelőtt kiüresítette, a turisztikai feladatokat 2021 óta a városházán létrehozott Kommunikációs és Turisztikai Iroda látja el. Az önkormányzat az iroda létrehozásakor úgy érvelt, hogy a szervezetet az összehangoltabb városi kommunikáció, hatékonyabb kapcsolattartás miatt hozták létre elsősorban azért, mert így eredményesebben lehet összehangolni a turisztikai, a marketing- és a városfejlesztési feladatokat.

A SióKör találkozóján megfogalmazott panaszokból azonban az derült ki, hogy az önkormányzat célkitűzése nem valósult meg. A SióKör vendégeként Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség alelnöke azt javasolta a turisztikai vállalkozóknak, hogy élesszék fel a közösséget. A visszatérésnek azonban szerinte csak akkor van értelme, ha a szervezet mögött valódi civil összefogás áll.
Abban Balogh Renáta, az alvó egyesület jelenlegi elnöke és a korábbi vezető, Hegyi Károly is egyetértett, hogy a fürdőegylet újraszervezésére megvan a lehetőség.

Kell hozzá a szándék a vállalkozók részéről. A tagok ott vannak, de nincs, aki összefogja őket, ezért valakinek az élére kellene állnia egy ilyen kezdeményezésnek – hangsúlyozta Hegyi Károly.

Mihalovics Dóra, a siófoki önkormányzat Turisztikai és Kommunikációs Irodájának vezetője az elhangzottakra reagálva elmondta, hogy mikor 2021-ben az iroda átvette a fürdőegylet feladatait, az önkormányzat nem kapott hozzáférést a korábban kiépített kommunikációs és marketingcsatornákhoz, így többek között a több tízezres követővel rendelkező Facebook-oldalhoz sem. Az iroda tevékenységét az elmúlt két évben a vírushelyzet miatti korlátozások és az ezzel összefüggő kihívások nehezítették.

Az önkormányzat turisztikai irodája nem tudja és nem is kívánja pótolni az egykori fürdőegylet szolgáltatói összefogó- és érdekérvényesítő szerepét. Örömmel vesszük, ha a kommunikáció könnyítése érdekében ezt a szerepkört ismét felvállalják az érdekeltek – mondta el Mihalovics Dóra, aki azt kérte a helyi turizmus szereplőitől, hogy konkrét célok mentén egységesen kezdeményezzenek egyeztetést az önkormányzattal.