Számít az utasok véleményére a BAHART

Fontosnak tartja utasai véleményét a Balatoni Hajózási Zrt., ezért az idei főszezonban is felmérést készítettek, hogy megtudják, mit gondolnak szolgáltatásaikról az azt igénybe vevők. Összesen több, mint 3300 kitöltött kérdőív alapján összesítették az ez évi utaselégedettségi mutatókat – derül ki a BAHART hirbalaton.hu-nak eljuttatott közleményéből.

Szeptember végén számolt be a BAHART a 2017-es hajózási szezon első nyolc hónapjának teljesítményéről, melyek alapján kijelenthető, hogy a rekordokat hozó 2016-os évhez hasonlóan az utasok száma a még véget sem ért idei szezonban is meghaladta a 700 ezer főt.

2017-ben is a fővárosból és Pest megyéből érkezett a legtöbb utas, de jelentős küldőterület Vas, Baranya, Somogy és Győr-Moson-Sopron megye is. Elsősorban a 29-55 év közöttiek – családdal vagy párral – veszik igénybe a hajózási szolgáltatásokat (51%), 4%-kal növekedett a fiatalabb, 15-29 éves korosztály aránya. A válaszadók 23%-a volt idén külföldi utas. A fontosabb küldő országok Németország, Szlovákia, Ausztria, Lengyelország, Egyesült Királyság, Csehország, Hollandia.

Kimagasló azok aránya, akik a menetrendi hajózás esetében is fontosnak tartják a hajózás nyújtotta élményt és a szolgáltatástartalmat. Mindez megerősíti, hogy a hajózásra nem csupán közlekedési eszközként, hanem önálló turisztikai attrakcióként és élményként tekintenek.

A BAHART menetrendi és sétahajó szolgáltatása esetében az utasok 99%-a megfelelőnek vagy színvonalasnak ítélte meg a hajók állapotát, a hajón dolgozók munkájára 92%, a pénztári és kikötői személyzet munkájára 90% adott az ötfokozatú skálán 4-es, 5-ös minősítést. A BAHART elkötelezett abban, hogy a munkatársakat folyamatosan képezze, ösztönözze és a munkakörnyezet színvonalát emelje, ezzel is biztosítsa a megfelelő körülményeket a minőségi szolgáltatásnyújtáshoz.

A válaszadók 91%-a válaszolta azt, hogy az ár összhangban van a kapott szolgáltatással és annak színvonalával. A menetrendi hajózás estében születtek alacsonyabb értékek, melyek indoklásánál az út alatt igénybe vehető egyéb programelem vagy szolgáltatástartalom fejlesztésének igénye áll. (pl.: gyerekjátszó sarok, utastájékoztatás, digitális és képi információs anyagok). A megkérdezettek által felállított, vásárlást leginkább befolyásoló tényezők között hangsúlyosan szerepel a szolgáltatásszínvonal és a programkínálat a menetrendi és sétahajózás esetében is.

A menetrendi hajózás igénybevételét az utasok 64%-a előre eltervezte, de a sétahajózás esetében is 52% ez az arány, ami az utóbbi 3 évben 5%-os növekedést mutat. A BAHART számára ez azért fontos, mivel a társaság mottójának (Ha Balaton, akkor Hajózás!) megfelelően cél, hogy mindenki, aki a Balatonra gondol, az egyúttal tudatosan előre tervezzen hajózást is.

Növekedett az évente többször hajózók száma, valamint a többfajta hajózási lehetőséget igénybe vevők köre is, emellett 6%-kal több először hajózót köszönthettek a BAHART hajók fedélzetén 2017-ben.

A válaszadók 96%-a a jövőben is tervezi a BAHART hajós szolgáltatásainak igénybevételét, és a 2017-es válaszadók 70%-a – 2016-hoz képest 5%-kal több utasunk – hallott a BAHART széles programhajó kínálatáról, 19% a vizsgált menetrendi és sétahajózás mellett már igénybe is vette, további 13% pedig tervezi a részvételt. Ez az eredmény is igazolja azt a feltevést, miszerint a balatoni tartózkodás alatt többféle hajózási lehetőség kipróbálására is lehetőség nyílik.

A BAHART-nak továbbra is célja a menetrendi hajókon töltött időt további szolgáltatástartalommal megtölteni és a célállomások programjai, látnivalói közötti összekötő szerep mellett egyedi élményt, önálló attrakciót nyújtani a hajózási szolgáltatásokat igénybe vevők körének – áll a társaság közleményében.