Sikeres volt az első próbaemelés a Kőröshegyi völgyhídon (sonline.hu)

A próba során  a szakemberek azt vizsgálták, hogy az elmúlt évek használata után, milyen állapotban vannak a híd szerkezetét tartó úgynevezett saruk, illetve tesztelték, hogy a tervezett munkálatokat a valóságban is úgy tudják megvalósítani, ahogyan az előzetes számítások során tervezték.

Szimicsku László a MKIF Zrt. kommunikációs igazgatója a sonline.hu megkeresésére elmondta, hogy a hétvégi próbaemelés rendkívül fontos volt a mérnöki csapat számára. A teszt sikeres volt, ami lehetővé teszi a projekt további fázisainak zökkenőmentes végrehajtását. Az elhasználódott sarukat a tervezés és gyártás után – amelyre várhatóan augusztus legvégén, szeptember elején kerül sor – egy újabb emelés során cserélik majd ki.

“A tervezés és a gyártás is hosszabb idő, hiszen minden hídnál egyediek ezek a saruk. Fontos, hogy a saruk vizsgálata csak úgy történhet meg, ha nincs a pályán forgalom és a szerkezetet kiemeljük a helyéről”

– hívta fel a figyelmet a kommunikációs igazgató.

Az eredetileg 8 és 14 óra közé tervezett útlezárás a híd környékén végül csak két órát tartott, ami jelentősen csökkentette a közlekedési fennakadásokat.

Április 13-án az MKIF Zrt. szakemberei folytatják a próba emeléseket, ezúttal a híd kettes pillérén. A múlt hétvégén végzett sikeres emelés után – amelyet a pillér mindkét oldalán elvégeztek – a csapat most a tartópillér bal oldalát emeli meg.

A múlt szombaton, 16 db hidraulikus eszköz emelte meg a híd szerkezetét, összesen 9 ezer tonna emelő kapacitással – közölte megkeresésünkre Szimicsku László.

A Kőröshegyi völgyhíd életében ez volt az első ilyen emelés, amely a hídszakmában nem ritka, más hidakat is megemelnek időnként, de a feladat elvégzése nagy odafigyelést és precizitást igényel. Ennek során néhány milliméterre, maximum fél centiméterre emelik fel a híd szerkezetét.

A Kőröshegyi völgyhíd próbaemelése nemcsak egy sikeres műszaki művelet, hanem a közlekedésbiztonság és az infrastruktúra fenntartásának is fontos eleme. A munkálatok során nyert adatok és tapasztalatok hozzájárulnak ahhoz, hogy a jövőbeni karbantartások még hatékonyabban, a közlekedők biztonságát maximálisan szem előtt tartva történjenek.