A nyári szezonban jellemzően 2–6 ezer forintot költenek a magyar családok strandjátékokra, a legtöbben vízipisztolyt, úszógumit és strandlabdát vásárolnak a Regio Játék friss kutatása szerint. Az átlagos áruházi kosár 7750 forint, míg online 11 ezer forint ebben az időszakban, amikor az éves forgalom 20 százaléka realizálódik – írja a vg.hu.
Egyre többen ruháznak be egy otthoni medencére, ugyanakkor 10-ből 8 kisgyerekes család nyaralást is tervez, jellemzően inkább belföldi úti céllal. A vízi játékok mellett egyre több kosárba kerül egy medence is, évről évre egyre nagyobb méretben.
Strand helyett otthoni medence
Ezzel nemcsak az egyre dráguló strandbelépők árát spórolják meg a szülők, de egy bármikor használható kinti programot is biztosítanak a kicsiknek és nagyoknak.
A hét végén írtunk arról, hogy strandokon 9 százalék körül, a történelmi fürdőkben mintegy 20 százalékkal drágultak a belépőjegyek, a nagy bérletek ára pedig 10-14 százalékkal nőtt. A külföldi turisták körében kihagyhatatlan budapesti attrakciónak számító történelmi fürdőkben érvényesített áremelés valós hatását azonban elvitte a forintgyengülés, a legutóbbi, 2019-es áremeléskor még 316 forintos euró most 400 forint körül jár, vagyis a turistáknak valójában kevesebbe kerülnek a jegyek, számukra nagyon olcsó Budapest.
Minden második gyerek táborba is megy, a sport-, a négy-öt napos napközis és az alkotótáborok a legnépszerűbbek.
A nyárra szánt szabadtéri játékok – biciklik, hinta, homokozó – beszerzése jellemzően májusban indul, a strandcikkvásárlás pedig az első nagy meleg beköszöntével kezdődik, idén ez a június negyedik hetére esett.
A tavaly nyári értékesítéshez képest ebben az évben már most 35 százalékos növekedést tapasztalunk online, és 75 százalékos a növekedés áruházi vásárlás esetén, az előbbi átlagos kosárértéke 11 ezer forint, az utóbbié 7750 forint – mondta Gyaraki Dávid, a Regio Játék marketingvezetője.
Nyáron a játékáruház teljes éves forgalmának a 20 százaléka valósul meg, de a szezonális termékekre – főleg a webáruházban – egyre nagyobb a kereslet – tette hozzá a szakember.
A felmérés szerint a gyerekek kedvenc nyári programjai a strandolás, a játszóterezés és a kirándulás.A legnépszerűbb játékok összhangban vannak az eredményekkel, ugyanis a különböző – csővázas, felfújható vagy a babáknak való – medencék és strandfelszerelések a legkelendőbbek, ugyanakkor sokan gondolnak az árnyékban vagy otthon töltött időre is például egy legókészlettel, Rubik-kockával vagy diavetítővel– részletezte a nyári játéktrendeket Gyaraki Dávid.
A megkérdezett családok 80 százaléka tervez idén nyaralást, közülük 20 százalék megy külföldre, jellemzően Horvátország, Olaszország vagy Törökország felé veszik az irányt. Belföldön viszont tízből hatan indulnak útnak, a legtöbben Balaton-parti, zalakarosi vagy hajdúszoboszlói úticéllal. A kiruccanás elmaradhatatlan kellékei a strandjátékok, az alvós plüssök és a homokozójátékok, az utazás idejét pedig egy mesével vagy szóbeli játékkal, például szólánccal, barkochbával dobják fel a családok.
Minden második gyermek táborozik idén
A nyári gyermekfelügyeletben a nagyszülők segítenek a legtöbbet, azonban sok család a táborozás lehetőségével is él, minden második 3 és 14 év közötti gyereket vesz részt táborban, 35 százalékuk két táborban is részt vehet. A válaszadók körében a sport-, a négy-öt napos napközis és az alkotótáborok a legnépszerűbbek, ezekre átlagosan 20-40 ezer forintot szánnak a magyar családok.