Logisztikai központ létesülhet hamarosan az egykori inotai hőerőmű területén. A konténerterminál az Adriai-tengeri kikötőből érkező nemzetközi szállítmányokat fogadja, innen szállítják majd tovább azokat a különböző európai országokba. A tervek szerint 2025 márciusára megvalósuló beruházás a jelentős mértékű iparűzésiadó-bevétel mellett mintegy 20-25 munkavállalónak biztosíthat megélhetést.
Egy konténerterminált szeretne létesíteni, illetve azt üzemeltetni a PNS Networks Hungary Kft. a Gránit Pólus Csoport egyik cégének tulajdonában lévő egykori hőerőmű területének egy részén. A konténerterminál az Adriai-tengeri kikötőbe érkező nemzetközi szállítmányokat fogadja majd – írja a veol.hu.
A szállítás Inotára vasúton történik, az átrakodást követően innen kamionokkal különböző európai országokba fuvarozzák majd a konténereket. A beruházással kapcsolatban a várpalotai önkormányzatot is megkereste a dél-koreai központú szállítmányozási, logisztikai vállalat. Ebben a témában tartottak lakossági fórumot a napokban az Inotai Tagiskolában, ahol Campanari-Talabér Márta, Várpalota polgármestere, illetve a beruházást végző konzorcium képviselői tájékoztatták az érdeklődőket a tervekről.
A PNS Networks Hungary Kft., egy cseh vasútipari vállalat, valamint a raktárlogisztikában, vámkezelésben és belföldi, illetve európai és nemzetközi szállítmányozásban érdekelt Ghibli Szállítmányozási Kft. alkotta konzorcium logisztikai termináljában gyártási, szerelési folyamatok nem lesznek.
A jövő márciusi megnyitását követően a tervek szerint heti szinten két-három vonatszerelvényt fogadnak, s naponta 25-30 kamiont indítanak majd Inotáról.
A lakossági fórumon elhangzott, a Készenléti-lakóteleptől több száz méter távolságban létesülő logisztikai központ kezdetben több mint 10, később a teljes kapacitással üzemelő létesítmény 20-25 munkavállalót foglalkoztat majd.
Campanari-Talabér Márta elmondta, azért is előremutató a beruházás, mert a három-öt éven belül a létrejövő terminál hatására további kereskedelmi, raktározási, logisztikai cégek jelenhetnek meg a térségben, amelyek tovább bővítik Várpalota gazdaságát.
Az eseményen döntően a lakótelepről kivezető út és a 8-as főút találkozásánál tapasztalható közlekedési nehézségekkel, illetve a központ zajterhelésével kapcsolatban érkeztek lakossági kérdések.
Várpalota polgármestere elmondta: hamarosan megépül a lakótelepet elkerülő út, jövőre pedig indul a lakótelepet Inota faluval összekötő út építése, így könnyebb és biztonságosabb lesz eljutni Várpalotára, s kihajtani a 8-as főútra is Székesfehérvár irányába. A zajterheléssel kapcsolatban elhangzott: hétköznaponként, s munkaidőben legfeljebb egy vasúti kocsi érkezik majd a felújított iparvágányra, amelynek zaja a forgalmas 8-as főúttól valószínűleg nem is lesz hallható.
A fejlesztés az egykori hőerőmű északi részét érinti. A tervek szerint 2024 novemberében indul a térburkolat, majd a vasúti sínek felújítása. A terminált 2025 márciusában nyitnák meg, ahol a felújítást követően a korábbi szénrakodó területen történik majd a konténerek rakodása.