A Budapesti Metropolitan Egyetem Turizmus Intézete idén is folytatja tavaly megkezdett átfogó kutatását az utazási szokások megváltozott trendjeinek feltárásáról.
A kutatás elsősorban a fogyasztók preferenciáinak és attitűdjének alakulását vizsgálja, amelyeket a világjárvány és az újonnan fellépő gazdasági világválság, háborús konfliktus, emelkedő infláció és nehezedő életkörülmények jelentősen befolyásolnak – írja a turizmus.com.
A kutatás fókuszában a turisták motivációinak, desztinációválasztásuk okaina, és utazási szokásainak megismerésén túl a belföldi desztinációk, a rurális területek választásának okai, a fenntarthatósági szempontok előtérbe kerülése, illetve a biztonsági és higiéniai szempontok érvényesülése áll.
A kutatás szervezői kérik, hogy a szakmából minél többen töltsék ki, és minél szélesebb körben osszák meg a kérdőívet – amely önkéntes és anonim – legkésőbb 2022. november 15-ig, hogy felmérésük eredményességét ezáltal is növeljék. A kutatás kizárólag tudományos célt szolgál, eredményeit minél szélesebb körben és több platformon tervezik megismertetni a turisztikai szakmával – tájékoztatták lapunkat.
A kitöltendő kérdőív linkje:
https://forms.gle/jYnMD2JJU7UXgefE6