A KSH elemzése szerint a külföldi látogatók 2019. III. negyedévében 22 millió alkalommal, 5,1%-kal többször utaztak Magyarországra, mint az előző év azonos időszakában. A több napra érkezők átlagos tartózkodási ideje az előző év azonos időszakához mérten 5,3 napról 6,2 napra változott – derül ki a turizmus.com összefoglalójából.
A főszezonnak számító hónapokban az egynapos utazások száma 9,7%-kal emelkedett, a többnapos utazásoké 5,7%-kal csökkent. A külföldiek 16 millió egynapos utazást tettek, ezek túlnyomó többsége magánjellegű, kis hányada üzleti út volt.
A főbb motivációs célok szerint az egynapos utazások:
- 18%-a vásárlás, számuk 1,9%-kal csökkent,
- 11%-a szabadidő, szórakozás, egészségmegőrzés, számuk 0,5%-kal lett kevesebb,
- 55%-a átutazás, számuk 11%-kal több volt a 2018. III. negyedévinél.
Egynapos útra a legnagyobb arányban Romániából (26%), Szlovákiából (20%) és Ausztriából (15%) jöttek, mindhárom országból növekedtek a beutazások az előző év azonos időszakához mérten.A külföldiek 5,8 millió többnapos utazáson vettek részt Magyarországon 2019. III. negyedévben. A többnapos utak túlnyomó többsége magánjellegű utazás volt, az üzleti és üzletelési utak aránya összesen 5,4%.
Külföldi látogatóink közel egyötöde jött Németországból, 8,9%-a Romániából, 7,2%-a Szlovákiából, 5,9%-a Ausztriából. A több napra érkezők közül több mint 1 millióan látogattak ide Németországból. Számuk jelentősen, 13%-kal bővült az egy évvel korábbihoz képest. Utazási céljaik túlnyomó része (65%) valamely szabadidős cél volt, további 13%-ban munkavégzés, 9,6%-ban pedig rokon- és barátlátogatás motiválta a látogatók hazánkba érkezését.
A teljes cikk itt olvasható.