Koronavírus: akciótervet készített és újabb kampányt indít a Magyar Turisztikai Ügynökség

A turizmus-vendéglátás 60 nap alatt a mennyből a pokolba jutott – fogalmaz a Magyar Turisztikai Ügynökség legfrissebb podcastjában Guller Zoltán. A vezérigazgató szerint a hazai szállodák 87 százaléka, a panziók 95 százaléka már bezárt. Hasonló adatok érkeznek a vendéglátásból, utazásszervezésből.  

Kiemelt jelentőségű a hitel és kamatfizetési moratórium, amely a kormány rendkívüli intézkedései között szerepel – fogalmazott Guller Zoltán.  A Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója kiemelte: ez nagy könnyebbséget jelent az érintett vállalkozások esetében, ugyanis összességében 3500 milliárd marad a cégeknél ebben az évben.

Fontos, az ágazatot érintő intézkedésnek nevezte továbbá, hogy a szálláshely szolgáltatók, vendéglátásban tevékenykedők, utazásszervezők, hajózással foglalkozók és rendezvényszervezők számára adó és járulékcsökkentést, vagy a legtöbb esetben megszüntetést jelentett be a kormány. Ez az ügynökség számításai szerint mintegy 30 százalékkal járul hozzá a bérköltségekhez – tette hozzá.

A vezérigazgató kitért arra is, hogy minden vállalkozónak felelősen kell gondolkodnia a munkavállalóival kapcsolatban és élni a jelenlegi lehetőségekkel. „Lehet házhoz szállítani, lehet éttermeket felújítani, szálláshelyeket rendbe tenni, de a munkát nem szabad elvenni az emberektől” – fogalmazott.

Guller Zoltán arról is beszélt, hogy indítottak egy új kampányt „Jót ettem, jót tettem” címmel, amelyben arra hívják fel a figyelmet, hogy akkor maradnak életben az éttermek, ha igénybe vesszük a házhozszállítást. Az újranyitás feltétele a szakember szerint az, hogy minél többen elkerüljék a bezárást.

A Magyar Turisztikai Ügynökség gazdaság újraindítási programja három nagy csoportba sorolható. Azonnali intézkedések, négy szegmensre  (belföldi turizmus – vidékre; belföldi turizmus – Budapestre; külföldi turizmus – vidékre; külföldi turizmus Budapestre)  vonatkozó intézkedések és ágazati globális intézkedések – sorolta Guller Zoltán. Hozzátette: néhány héten belül elindul az első, úgynevezett forgalomélénkítő kampány, amely a belföldi turizmusra fókuszál.

A teljes beszélgetést a Magyar Turisztikai Ügynökség podcastjában hallgatható meg.