A rendezvénynek két ikonikus helyszín adott otthont: a Radisson Blu Carlton Hotel Pozsonyban és az NH Collection Prague Carlo IV Prágában. A program a Visit Hungary bemutatkozásával indult, majd B2B formátumú szakmai workshop következett, amely során a magyar turisztikai szolgáltatók személyesen találkozhattak a térség meghatározó utazásszervezőivel.
A VisitBalaton365 mint a balatoni turisztikai régió hivatalos desztinációmenedzsment szervezete vett részt a rendezvényen, amelyen a Balaton iránti nem vártan élénk érdeklődés mutatkozott.
Fontos hangsúlyozni, hogy a partnerek mindegyike valami újat, egyedit, kreatívot és emlékezeteset keres – túl a hagyományos városnézéseken, hajókirándulásokon és borkóstolókon. Az egyedi élménykínálat, a kerékpáros turizmus, a helyi gasztronómia, valamint az interaktív programlehetőségek, ahol a vendég maga is aktív részese lehet az élménynek különösen népszerűnek bizonyultak, míg a több évtizede megszokott kínálati elemek már nem keltik fel a szervezők érdeklődését – összegezte lapunknak a workshop tapasztalatait a VisitBalaton365.
A két nap tapasztalata alapján látszik, hogy Budapest mellett nyitottak a szervezők új turisztikai régiók felfedezésére, sőt fejlődési potenciált látnak a Balatonban, azonban ehhez a megújult kínálat megfelelő bemutatása szükséges.
A szakmai beszélgetésekből világosan kirajzolódott, hogy az utazási irodák és ügynökségek ügyfeleiknek, nagyobb csoportoknak és baráti társaságoknak egyaránt keresnek új desztinációkat, új kínálati elemeket. Míg az idősebb korosztály részéről – különösen főszezonon kívül – a wellness- és gyógyszállodák iránt mutatkozik élénk kereslet, addig a fiatalabb generációkat inkább az aktív, élményközpontú, incentive jellegű kikapcsolódások vonzzák.