Két keréken a Balaton körül 4. rész – Ami nincs és mégis van, s a csodavilág (likebalaton.hu)

Tekerés és suhanás a tó körül – felejthetetlen élmény egy Balaton körüli bicajtúra. A körútra való felkészülés és az első napi szakasz látnivalói után egy rengeteg élménnyel teli nap következett, ezúttal pedig egy csodavilágról ír a likebalaton.hu.

Az előző rész története Csopakon ért véget, itt töltöttük az éjszakát, innen indultunk tovább Szántódra. Ez volt a leghosszabb etap, a maga közel 65 kilométeres hosszúságával. A város határa felé közeledve egyedi „kapun” hajthatunk át.

Utunk először a körülbelül tíz kilométerre lévő Balatonalmádiba vezetett, ugyanis minden előzetes gondos felkészítés ellenére szinte minden bicikli jelezte: kell neki egy kis extra gondoskodás. Egyiknek sem volt nagy baja, de egy kis erősítés, egy-egy csavar meghúzása javított volna állapotukon. Szervizbe is vihettük volna bicajainkat a városban, de szombat lévén az csak délelőtt volt nyitva, s bringáknak sem volt olyan problémája, melyet kis csapatunk hozzáértő tagjai ne tudtak volna orvosolni. Ekkor derült ki, hogy a kábelkötelegő sok mindenre használható.

Az út, ami van is – és nincs is
S sorozatunkban elérkeztünk ahhoz a részhez, mely nem csak a pozitívumokról szól. A Balaton környéki kerékpározható utak állapota ugyanis igen vegyes. Van néhány szépen felújított szakasz, de nagyobb részük kátyús, sok helyen felnyomják az aszfaltot a fák gyökerei, s sokszor jócskán rázkódtunk is a bicajokkal együtt – olvasható a likebalaton.hu-n.

Az élménybeszámoló folytatása itt található.