Jelentős az érdeklődés a munka világát érintő ingyenes tanácsadást nyújtó Jogpont szolgálat iránt a Közép-Dunántúlon. A térségben 22 településen működik ügyfélszolgálati iroda – közölte a programot megvalósító Magyar Iparszövetség az MTI-vel. Összesítésük szerint a 2016 július elsején indult programban eddig több mint 17 ezer ügyfél személyesen, és 4,5 ezer érdeklődő online fordult a Jogpont szolgálathoz, ahol harmincezer kérdést válaszoltak meg.
A Jogpontokon ügyvédek adnak felvilágosítást a munkajoggal, adójoggal, társadalombiztosítással és cégjoggal összefüggő kérdésekben. Szükség esetén iratmintákkal, iratszerkesztéssel, a jogterülettel összefüggő kiadványokkal segítik a hozzájuk forduló munkavállalót, munkáltatót, álláskeresőt, vállalkozni készülőt, nyugdíj előtt állót, a munkába visszatérő kismamát.
A Jogpontokhoz fordulók körében jelentős azok aránya, akik a kapott tájékoztatás alapján ügyüket maguk oldják meg. A személyes jogsegély szolgálaton megjelenők 5 százaléka nyilatkozott úgy, hogy peres úton kívánja érvényesíteni érdekeit. A megjelentek 30 százaléka a kapott tájékoztatást tudomásul vette, de konkrét lépéseket nem tesz. A kérdezők több mint 60 százaléka gazdasági társaság munkavállalója volt, főleg munkajogi kérdésekre vártak választ, azon belül is a munkaviszony létesítése és megszüntetése, illetve a munkavállaló jogai és kötelezettségei témakörében.
A program célja, hogy erősítse a munkaerőpiaci szereplők jogszerű, jogkövető magatartását.