A zöld gondolatok, a takarékosság és a digitalizáció foglalkoztatja leginkább a fiatal nemzedéket – derült ki a CheckINN Turisztikai Innovációs Versenyén. Volt csapat, mely a szállodai büféreggeli mennyiségét és tartalmát segítő applikációt tervezett, mások a bekészített kozmetikumokra vonatkozó igényt szerették volna pontosítani. Szinte nem érkezett olyan pályamű, mely nem a digitalizáció irányába mutat.
Féléves munkafolyamatnak értünk a végére: a szakértő zsűri három fordulóban bírálta a háromfős egyetemista csapatok ötleteit. Elégedettek vagyunk, hiszen a pályázatra 25 háromfős csapat jelentkezett, a mentorokkal együtt tehát 90-100 főt sikerült megmozgatnunk – összegezte a tapasztalataikat Princzinger Péter. A Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány elnöke a turizmus.com rádióműsorában kifejtette: meggyőződése, hogy a magyar turizmusban több potenciál van, mint ami a vállalatok bevételében leképződik. A versennyel azt szerettük volna megmutatni, hogy a lehetőségek egy része a 20-30 éves generáció kreativitásában van, amit mindenképp érdemes kihasználni. Szeretnénk, ha a jó ötletek megtalálnák közönségüket, ezért a következő fordulóban nem csak a turizmus-vendéglátás szakos hallgatóknak hirdetjük meg a versenyt, hanem szélesebbre tárjuk a pályázói kört, és folyamatossá tesszük a tehetségkutatást” – fogalmazott a szakember.
Maga a verseny is teljes egészében a digitális térben zajlott: a résztvevők az online felületre töltötték fel pályázatukat, a zsűri tagjai is ezen keresztül végezték a többlépcsős értékelést. A pontozásnál az ötlet realitása, megvalósíthatósága kiemelt figyelmet kapott.
A legjobbak a február 1-jei Turizmus Évadnyitó Gálán, a hivatalos program keretében kapják meg jutalmukat, a fejenként egymillió forintos ösztöndíjat. A pénzjutalom mellett nem elhanyagolható az a figyelem sem, amit a versenyzők az ünnepélyes díjátadó során kapnak a turisztikai szakma legjavától. Az esemény résztvevői számára is izgalmas lesz annak megismerése, mire képes és milyen változást hozhat friss gondolataival a fiatal generáció. A küldő intézményeknek szintén 3 millió forintos támogatás jár, az összeget szakmai projektekre költhetik.